ארכיון היוצר

כיצד לכתוב מודעה טובה ב "Google AdWords"

מודעה טובה ב- ' 'Google AdWordsהינה אחת שמושכת את תשומת ליבו של הגולש וגורמת לו להכנס לאתר שהינכם מפרסמים. עבור המפרסם זוהי משימה לא פשוטה. השאלה שצריכה ללוות את כותב המודעה הינה כיצד ניתן ל'תפוס' את עינו של המתבוננן. באופן כללי העין האנושית מתבוננת קודם כל בפינה הימינית העליונה של המרחב האופטי, משם העיניים ממשיכות מלמעלה לכיוון מטה בתוך טווח הראיה. לכן תפיסת מרחב הראייה הזאת תחשב לבעלת חשיבות עליונה עבור מפרסמים בכל צורות הפירסום, ודורשת אסטרטגיה נכונה בכדי למשוך את תשומת לב הצופה. כך גם הפירסום ב- Google, ה'מלחמה' על תפיסת תשומת לב הגולש והחשיבות להיות בחלק העליון של הדף הינה קריטית.

מודעה ב-Google AdWords' ' צריכה להיות קצרה ולעניין, מדוייקת וקולעת. המסר צריך לעורר את תשומת לב הצופה. לכותב המודעה זהו אתגר גדול, הצורך להיות מדיוק, מלהיב ומשכנע אך גם להיות קצר מאוד. המודעה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים. החלק הראשון הינו הכותרת, אשר ניתן לכתוב בה עד 25 תווים. החלק השני הינו התוכן של המודעה שמחולק לשני שורות שכל אחת מהם יכולה להכיל עד 35 תווים. לבסוף, מתחת ישנו את הכתובת  URL(כתובת האתר- (www.example.com שתהייה מוצגת לצופה, אשר תוביל לדף שבתוך האתר שלכם והוא נקרא "דף הנחיתה".

מודעה טובה מעבירה את המסר באופן ברור וחד על ידי שימוש בכמה שפחות מילים. לכן המשימה דורשת כתיבה חדה ושנונה ,מודעה שתהיה סוחפת ומניבה תוצאות. מודעה טובה תעלה את אחוז ההקלקות (CTR) וגם מעלה את הדירוג של המודעה (AdRank). מילות המפתח וביטויים הינם המפתח להצלחה בקמפיין בכלל ובמודעה בפרט. מילות המפתח צריכות להתאים בדיוק למלל שהלקוח מבקש למצוא. אם הלקוח מחפש משהו ספציפי כדאי מאוד שהמודעה תכלול את המילה המדוייקת הזאת. בכך אנו עוזרים ללקוחות להגיע למקום הנכון עבורם, אך גם 'Google' עצמו מתגמל אותנו בכך שהוא מעלה לנו את ה- CTR ומוזיל לנו את ה- CPC (מחיר לכל קליק) שכן כל מודעה צריכה לעבור בדיקה ואישור לפני שהוא יכול להתפרסם.

לדוגמא, זוהי מודעה טובה אשר גורמת לגולש באופן טבעי ללחוץ עליה:

כאשר המילים "יום ספא בצפון" נכתבו בתוך מנוע החיפוש: לא רק שזוהי המודעה הראשונה שנראת לעין היא גם כתובה היטב ומזמינה את  הגולש ללחוץ עליה.

אחד הקווים המנחים את כותב המודעה צריכה להיות- "פחות זה יותר". כותב המודעה הינו כמו מנתח כירוגי ומילים הינם כליי הניתוח שבידיו. לפני השימוש בכליו עליו לערוך דיאגנוזה ומחקר מעמיק על הניתוח שהוא עומד לבצע, לחשוב על היפוטזה אנליטית כיצד לבצע את ה"ניתוח". הכתיבה ב- Google AdWords הינה הרבה יותר דומה למדע מדוייק מאשר אומנות.
קו מנחה נוסף הינו שלכל מוצר ישנו "הצעת מכירה מיחדת" (Unique Selling Proposition) איזושהיא נקודה או דגש שעליו ניתן לנסות לגרום לעניין את הלקוחות במוצר. הנושא הזה חייב להיות מרכזי ומודגש בתוך המודעה.על הכותב למצוא את נקודת הדגש המיחדת ,להבליטה וליצור בדיוקנות ומיומנות של מנתח כירוגי מודעה כובשת ויצירתית.הקו המנחה השלישי הינו לא להתשתמש בהגזמה יתרה. אל לו לכותב ליצור אשלייה וציפיות גדולות מידי במודעה ולהביא את הלקוח למצב של אכזבה גדולה כאשר יגיע לדף הנחיתה. היה אמיתי וכנה. כמו כן רצוי להמנע ממשחקי מילים יתר על המידה או ניסוחים בעלי אופי גימיקי מידי.
דוגמא נוספת: כאשר נכתבו המילים "פירות יבשים" לתוך מנוע החיפוש נראת המודעה הזאת בצד המסך למעלה.

כפי שנראה, המילים שנכתבו במנוע החיפוש מודגשות והמודעה מאוד מדוייקת, קצרה וקולעת.

  • Share/Bookmark
סגור לתגובות עוד...

ניהול הצעות מחיר בממשק ה-AdWords: טקטיקות למתקדמים

על פניו ניהול הצעות המחיר (Bid) בקמפיין ה AdWords נדמה כמו תהליך פשוט. הרבה אנשים חושבים שהדבר החשוב ביותר זה להגיע לעלות נמוכה לקליק, ואנשים אחרים חושבים שכאשר הצעת המחיר גבוהה לעמות ההחזר על ההשקעה (Conversion)  צריכים להוזיל את הצעת המחיר. וכאשר הינכם מוכנים להוציא יותר עבור המרה תוכלו להעלות את הצעת המחיר לקליק. עם זאת, ככל שמעמיקים חקר אל תוך האפשרויות שפורסות בפנינו מערכות הפרסום השונות (Adwords, Analytics ועוד) מגלים שהדברים יכולים להיראות אחרת. ישנם שני פרמטרים חשובים, שבמידה ונכניס אותם למשוואת הפרסום שלנו, נגלה שהמודל הבסיסי של העלאת הצעת המחיר או הורדה שלה בהתאם לשווי ההמרה המיידית לא מנוצל בצורה מקסימלית. הפרמטר הראשון הוא שלא כל ההמרות שלנו הם בעלי ערך שווה, והשני הוא שהצעת המחיר צריכה להיות מושפעת מהדרך בה אנו עוקבים אחרי המרות בטווח הרחוק ולא רק המיידי.

מעקב ערך ההמרות

מעקב המרותרבים ממנהלי הקמפיינים ב- AdWords , עוקבים רק אחר ההמרות המיידיות, ומחשיבים את עצם המעקב כניהול מתקדם של תקציב הפרסום שלהם. עצם המעקב אחר המרה – הוא הצעד הראשון והחשוב ביצירת קמפיין מקצועי, אך אסור לנו לחשוב שדי בכך. ניתן להיכנס יותר לעובי הקורה, על ידי שימוש במעקב דינאמי של תהליך ההמרות, נתינת ערך כספי לכל קליק, וקביעת הערך של ההמרה הספציפית. שינוי בסיסי יחסית של ההוראות למעקב ההמרות בממשק ה AdWords יאפשר לראות ולעקוב אחר המחיר הכספי שמניבה הרכישה באתר. לכן לדוגמא, אם רכישה אחת שווה לכם מאה שקלים ואחרת שבעים שקלים התוכנה תוכל להראות בדו"ח איזה קליק שווה לכם יותר כסף, ואיזה פחות, ובכך להתאים את מילות המפתח והצעות המחיר לתמורה שמתקבלת בפועל. חשוב לציין שאם יש לכם מוצר אחד, בעל מחיר אחיד, או קבוצת מוצרים שאין להם הבדלי עלויות, המעקב אחר מחירי ההמרה לא יועילו לכם במיוחד. אם זאת המציאות כדאי מאוד לחשוב איך להגדיל את סל המוצרים שלכם, ולהוסיף מוצרים נוספים ומחירים שונים על מנת ליצור לקוחות חוזרים (Retention) – ובכך להגדיל את ההכנסה הישירה מקהל הלקוחות הקיים שלכם.

לקוחות חוזרים

לרוב העסקים, המכירה הראשונה הינה רק אחת מיני רבים ומהווה רק אחוז קטן מערך הלקוח בטווח הארוך. האם אתם יודעים את הערך הכולל של לקוח מסוים בפריסה שנתית? הדרך לגלות את זה היא על ידי איסוף נתונים על הרכישות השונות של הלקוחות ובכך להעריך באופן מעמיק את הערך של אותו הקליק שהביא את הלקוח לאתר. במידה ותדעו את הנתונים הללו, תוכלו לשדרג את מערך ניהול הצעות המחיר שלכם בהתאם. לדוגמא, רכישה ראשונית ממוצעת של לקוחות באתר הינה בשווי מאתיים שקלים, בנוסף לכך במהלך חצי השנה שלאחר מכן רוכשים אותם לקוחות מוצרים נוספים בעלות ממוצעת של עוד כמאה שקלים. האם ההמרה שווה מאתיים שקלים או שלוש מאות? קמפיין מקצועי יפענח מיהם הלקוחות ששווים מאתיים שקלים, והאם ישנם לקוחות שיכולים להיות שווים יותר מזה.

במידה ואנו יכולים לפענח את מקורות התנועה המדוייקים שמהם הגיעו אותם לקוחות שגם חזרו ורכשו עוד מוצרים,  נדע להעלות דווקא בהם את הצעות המחיר שלנו, מכיוון ובסופו של דבר הם שווים לנו יותר כסף.

איפיון לקוחות

לא כל הלקוחות נבראו שווים. קמפיין שיווקי חכם ידע לזהות את שווי הלקוח. לאחר מדידת כמות הרכישות של לקוח לאורך זמן ניתן ליצור אפיון של סוגי לקוחות. מהרגע שישנם מספיק נתונים יהיה אפשר לנתח את כמות הערך של לקוח וכמה כסף היה שווה הקליק הראשוני שהביא אותו. בכך ניתן גם לסווג את הערך של המודעות בתוך הקמפיין ולדעת איזה מהם מניב יותר רווחים לטווח הארוך (AdGroups). על מנת לעשות זאת צריך לערוך את פקודת "מעקב המרות" (Conversion Tracker) ובכך להבין באיזו קבוצת ערך הלקוח מתאפיין. מאותו הרגע, הערך שנמדד הינו של הלקוח עצמו לאורך זמן ולא על רכישה אחת ספציפית מיידית, או רכישה ראשונה בלבד. לאחר זמן מה נוכל לגלות שישנם סוגי מודעות או קמפיינים שמניבים החזרי השקעה גבוהים יותר מאחרים, אפילו אם על פניו הם מביאים פחות קליקים מבחינה כמותית, או עולים יותר עבור קליק בודד. כך נוכל לאפיין את הלקוח הכי כדאי ולדעת איזה מודעות יותר רווחיות לטווח הארוך.

ניתוח מתמשך של כל התוצאות שמתקבלות, יביא למצב בו הכסף שלנו קונה יותר – בפועל.

  • Share/Bookmark
סגור לתגובות עוד...

כיצד לשדרג את קמפיין ה- "Google AdWords" שלכם

הקדמה.

"Google AdWords " הינו אחד הכלים החדשניים ומועילים ביותר שהושקו ע"י 'Google' שבאמצעותם ניתן להניב רווחים . הממשק מאפשר באמצעותו להזרים תנועה רבה ולקוחות פוטנצאלים לאתר שלכם ובכך לקדם את העסק שלכם. השימוש ב AdWords הינו קל יחסית וכל אחד יכול להשתמש בו. ההוצאות על הקמפיין ב  AdWords נמוכה בהשוואה לאמצעי פרסום ושיווק אחרים. למרות זאת השימוש ב AdWords יכול להיות מסובך ויכול להוות תעסוקה דרשתנית בפני עצמה.  שימוש אפקיטיבי ושליטה בממשק דורש מיומנות וצבירת נסיון בכדי לדעת ולנצל את יחס תקציב מסע הפרסום לעומת ההחזר על ההשקעה. אחד הסודות להצלחה בשימוש בממשק נעוצה ביכולת הפשוטה לבקש עזרה.

טיפים והדרכות.

ניתן בקלות למצוא כל מיני טיפים והדרכות על AdWords בכל רחבי האינטרנט. כמו כן ניתן להירשם לקורסים מתוקשבים במחירים תחרותיים שגם יוכלו לתדרך אתכם כיצד לנצל את AdWords בצורה הכי אופיטמלית. אפילו 'Google'  עצמו מציע הדרכות און-ליין ומסבירה כיצד לשפר את ביצועי הקמפיין שלכם. לא צריך להתבייש לבקש סיוע וישנם מספר רב של אמצעים על מנת לצבור את הידע הנחוץ לכם. קודם כל תנסו לבד לשפר את הקמפיין שלכם. תוכלו בעצמכם לראות כמה הדרכות שניתנות בחינם ובשפע (ראו קישור מטה).

http://www.google.com/adwords/onlineclassroom/

הבנת השוק ומילות מפתח.

רצוי לראות כיצד המתחרים שלכם פועלים, על מנת לצבור כמה שיותר מידע חיוני על הנושא שאותו אתם מנסים לקדם או למכור. הבנת השוק שלכם הינו צעד ראשוני וחשוב בהבנת הלך הרוח של הקמפיין אותו אתם מנהלים. תתבוננו באתר שלכם, הסתכלו על איזה מילים מתארים בצורה הטובה ביותר את תוכן העסק שלכם. כך תוכלו להבין איזה מילים הכי כדאי להכניס ל"מילות מפתח" שיפעילו את המודעה שלכם באתרי החיפוש (Keywords). כדאי להתאים את "דפי הנחיתה" למילות החיפוש המדוייקות ביותר (Landing Page). בכך לעלות את "איכות הציון" של המודעה  (Quality Score) ובכך להפחית את עלויות הקמפיין . ככל ש"ציון האיכות" גבוהה יותר כך הסיכויי ההצלחה עולים אף הם בהתאמה, ומחיר ה"קליק" יורד גם כן (Coast Per Click).

קבלת יעוץ.

אם נסיתם לבד ואינכם מרוצים מהתוצאות של הקמפיין, תנסו וריאציואות של מילים אחרות ונוספות בתוך המודעות (Ads) ומילות המפתח (Keywords) שלכם על מנת לראות איזה מהם מניבות את הכי הרבה תוצאות. אם גם לאחר מכן אינכם מרוצים, כדי מאוד להזמין מומחה שידריך אתכם כיצד לנצל כל שקל ולהפוך כל מודעה לריווחית עבורכם. בעלות מינימאלית יכול המומחה לשדרג את הקמפיין שלכם ואף ללמדכם כיצד לעשות זאת בעצמכם. אל תלכו לאיבוד ואל תתייאשו, פשוט עיצרו ובקשו עזרה והכוונה, זה פשוט וקל.

  • Share/Bookmark
תגובה אחת עוד...

10 טיפים לקידום קליפים ב YouTube

קידום ביוטיובהיום יותר מתמיד YouTube הוא לא רק אתר שבו ניתן להעלות ולראות קליפים בייתים וקטעים מצחיקים, YouTube הפך לכלי עוצמתי בעולם השיווק והפרסום באינטרנט.

הצפייה בYouTube היא מאוד מהנה, קלילה ונעימה לגולשים, ולכן הוא הפך להיות אחד האתרים הכי פופולאריים ברשת. מעל למיליארד צפיות בכל יום, הופכות את פלטפורמת הווידאו הזאת לאמצעי שיווקי עוצמתי ביותר, שיכול להזרים אלינו בסופו של דבר לקוחות פוטנציאלים ממוקדים.

קיבצנו עבורכם כמה מהטיפים החשובים ביותר שיסיעו לכם להפוך את הקליפ שלכם לטוב יותר ושיראו אותו כמה שיותר אנשים:

1. תוכן הקליפ

הסוד להצלחה נעוץ בתוכן הסרטון. קליפים מעניינים מושכים אחריהם צפיות מרובות, וגורמים לגולשים לספר על הסרטון שראו לחברים שלהם – כך הוא עובר הלאה לעוד ועוד אנשים. חדשו, היו מקוריים, מצחיקים, ובכך תתנו ערך מוסף אמיתי לצופים שלכם.

2. אורך הקליפ

האורך הממוצע של קליפ ביוטיוב הוא שלוש דקות בערך, אל תעשו קליפ ארוך מידי, זה עלול לשעמם את הצופה. תגיעו מיד לנקודה. זמן זה כסף, רק הפוך.

3. איכות הקליפ

תשתדלו להעלות קליפ באיכות גבוהה, זה מעיד על מקצועניות. שלא יראה חובבני.

4. קישורים לאתר הבית

אם אתם מפרסמים מוצר כלשהו או חברה, תוסיפו את הקישור לאתר בצורה ברורה. אם יש לכם סמל או סימן מסחרי תוסיפו אותו, כך המוצר יהיה מזוהה יותר ע"י הלקוח.

5. אופטימיזציה של חשבון ה YouTubeשלכם

כדי להעלות קליפ עליכם לפתוח חשבון  YouTube, שימו לב שעדיף שתשתמשו בשם של החברה או מוצר צריכה שלכם ולהשתמש במילות מפתח שהינם רלוונטיות לקליפ שלכם. תמיד תעדכנו את החשבון שלכם ותוסיפו קישורים לאתרים נוספים.

6. מנוע החיפוש של YouTube

כמו כל מנוע חיפוש גם ב  YouTubeישנו אלגוריתום שבודק את המילה שהוזנה ונותנת דירוג ע"י חשובים מסובכים של כותרת, התאור של הקליפ, התגיות, מספר צפיות, קישורים, והדירוג. לכן כדי מאוד שכל הפקטורים האלה יהיו אופטימלים על מנת להיות הראשונים שיעלו בחיפוש של מילות המפתח.

7. כתוביות ו/או תרגום

ניתן להתשמש בכתוביות על מנת לשדרג את הקליפ, כך הקליפ יהיה נגיש יותר ומובן יותר. גם תרגום יכול להיות מועיל כדי להגיע לקהל יעד גדול יותר שאינו בהכרך דובר את השפה של הקליפ.

8. להוסיף את כתובת האתר מעל התיאור

כדי שכתובת והקישור לאתר שלכם יהיה זמין מאוד ונגיש ללקוח. השתדלו לשים את הקישור (URL link) מעל תיאור הקליפ כך שיהיה ראשון ולא יצטרך לפתוח את ה"מידע נוסף על הקליפ".

9. בנה ערוץ של קליפים

כדי להצליח בקמפיין שיווקי ב YouTube כדי מאוד להעלות יותר מקליפ אחד בלבד. תעלו הרבה קליפים טובים שקשורים אחד לשני באותו ערוץ וכך תגדילו את סיכויי ההצלחה של הקמפיין YouTube שלכם.

10. אין טיפ עשירי

לכו תעלו קליפ מוצלח. למה אתם מחכים?

  • Share/Bookmark
סגור לתגובות עוד...