ארכיון היוצר

שיווק במדיה חברתית

המדיה החברתית הפכה בשנים האחרונות למרכיב חשוב באינטראקציות הגולשים ברשת האינטרנט. עידן ה-web 2.0 הפך את עולם האינטרנט למדיה דינאמית בה מעורבים הגולשים בתכנים על גבי הרשת. צמיחת הרשתות החברתיות סחפה אחריה מאות מיליוני גולשים המנהלים באופן קבוע שיח וניווט בין תכנים שהגדילו באופן משמעותי את הזמן בו אנו מבלים מול המחשב, על גבי רשת האינטרנט.

הרשתות החברתיות צמחו ויצרו צורך חברתי חדש המיועד לחבר ולשתף תוכן ומידע בין אנשים בצורה וירטואלית. האבולוציה של הרשתית החברתיות התאימה את עצמה לצרכים ולטריגרים הטבעיים שקיימים כמעט בכל אדם. כך המדיה החברתית מספקת צרכים חברתיים אינטראקטיביים בסביבה וירטואלית ומאפשרת לכל אחד להתחבר לערוצי התוכן ולמעגלים החברתיים המעניינים אותו.

עולם הפייסבוק

בשנים האחרונות הפכו המדיות החברתיות לחלק חשוב ובולט בהרגלי הגלישה, ניתן למצוא מגוון רשתות חברתיות בנושאים שונים, אך בראשם לא ניתן לערער כי פייסבוק זוהי הרשת החברתית המובילה והשולטת כמעט בכל מדינה בעולם. רשת הפייסבוק מהווה בית וירטואלי לכמות בלתי נתפסת של כ-750 מיליון חברים מסביב לעולם, וכ-3 מיליון ישראלים, בתוך הפייסבוק זורמים כמויות אינסופיות של מידע, סטאטוסים, תמונות, וידאו, קישורים, לייקים וכמעט כל העולה על הדעת.

מתוך הצמיחה הבלתי פוסקת של רשת הפייסבוק, הפלטפורמה הותאמה  גם לבעלי עסקים המעוניינים לשווק את עצמם ברשת החברתית. רובנו מכירים את זה כדפי עסקים אינטראקטיביים שאליהם מצטרפים מגוון כלים וטכניקות טבולות ביצירתיות המהווים כלי שיווקי יעיל לעסקים. מלבד הפעילות הויראלית ניתן גם לשווק בפייסבוק באמצעות הצבת מודעות וקמפיינים ממומנים על גבי הרשת.

הנוכחות ברשת האינטרנט בכלל וברשת הפייסבוק בפרט הפכה להיות סטנדרט שיווקי עבור בעלי העסקים השונים, רשת הפייסבוק מאפשרת לפרסם לשווק ולנהל ערוץ תקשורת בדמות דף פייסבוק. כיום כמעט ולא ניתן למצוא עסק מוביל שלא נוכח ברשת הפייסבוק. אפילו תוכניות טלוויזיה, מוזיקאים, תנועות פוליטיות ובעצם כל גוף שרוצה להעביר מסר לקהל היעד.כמו שיש לפייסבוק השפעה חברתית עצומה, כך ניתן למנף עסקים על בסיס הרשת החברתית השוקקת בפעילות.

רשתות חברתיות מובילות

בעולם הרשתות החברתיות ניתן למצוא גם מגוון רשתות חברתיות ממוקדות תוכן, מה שבמילים אחרות מאפשר לנו לשווק גם בפלטפורמות ממוקדות יותר. לא כל רשת חברתית ממוקדת תהיה מתאימה לכל עסק, לכן יש צורך להתאים בצורה מושלמת את טקטיקת השיווק ברשתות החברתיות הממוקדות על פי המוצר או השרות אותו המפרסם רוצה לקדם.

מבין הרשתות החברתיות המובילות בעולם ניתן למצוא את הרשת החברתית הפופולארית טוויטר (Twitter) המאפשרת שיתוף מסרים בסגנון מיקרו בלוג על בסיס 140 תווים לכל שיתוף, רשת זו מאפשרת שיתוף מידע ושיתוף לינקים לאלו העוקבים אחרי הערוץ טוויטר שלכם. מפרסמים רבים מוצאים את רשת טוויטר מאוד יעילה עבור העסק שלהם, מעבר לפוטנציאל השיווקי ברשת זו, טוויטר  משמשת כערוץ עדכונים ותקשורת עם הגולשים.

בעולם המוזיקה ניתן למצוא את רשת ה- MySpace שמיתגה את עצמה כממוקדת מאוד בתחום זה, כיום רשת מייספייס פחות עוצמתית כבעבר, אך עדיין פעילה בתחום זה. לעולם העסקים צמחה רשת חברתית Linkedin המיועדת ליצירת קשרים עסקיים ומוכיחה את עצמה כרשת פעילה מאוד השומרת על רף ואיכות מבקרים גבוהה מאוד. לאלו המעוניינים להקים רשת חברתית משלהם, פלטפורמתning  מאפשרת הקמה של רשת חברתית ייעודית לתחום אותו אנו רוצים לקדם.

גם בישראל ניתן למצוא מגוון עשיר של רשתות חברתיות ממוקדות, בניהם קפה דה מרקר המאפשר הקמת בלוגים, רשת חברתית מוטק'ה המיועדת לגיל הזהב. ישנם גם רשתות חברתיות הפונות לבני נוער ורשתות חברתיות בתחומי תרבות, פנאי, חינוך, טיולים ועוד. מיקוד ברשתות חברתיות מאפשר לשווק ולמתג את עצמנו או את העסק שלנו בצורה מקצועית עם פינצטה ישירות לקהל היעד שלנו.

מהפכה שיווקית

אין שום ספק שהרשתות החברתיות מהוות חלק נכבד וחשוב כאשר אנו רוצים לשווק נכון את העסק או המותג שלנו. ערוצי השיווק השונים באינטרנט פועלים כסינרגיה כאשר הפעולה השיווקית מהווה נתח גדול מסך הערוצים השיווקים המרכיבים אותה. ערוצי השיווק החברתיים משמשים כתמיכה וחיזוק לשאר המהלכים השיווקים ברשת האינטרנט. החל מנוכחות ותדמית ועד להבאת לידים וגיוס לקוחות חדשים. בנוסף, השיווק ברשתות חברתיות מחזק ומשפר את הקידום האורגני במנועי חיפוש ובראשם גוגל.

הרשתות החברתיות הופכות ליותר ויותר דומיננטיות עבור הגולשים ברשת, כך גם עולם הפרסום מתאים את עצמו, היכן שהגולשים מוצאים הכי הרבה עניין שם גם המפרסמים רוצים להיות ולהביא לקוחות חדשים עבור העסק שלהם. המדיה החברתית מעניקה לכל עסק הזדמנות להפעיל ערוצים שיווקיים איכותיים, ממוקדים ולשפר את כל מערך הפרסום והשיווק בעסק.

  • Share/Bookmark
סגור לתגובות עוד...

אבולוציית השיווק בפייסבוק

אבולוציית השיווק בפייסבוק

עוד מראשית חיי הפייסבוק החלו בעלי עסקים לקדם את העסק שלהם, הרי בכל מקום שבו תהיה תנועה של גולשים, שם מפרסמים ירצו להיות ולהציג את המותג שלהם. הפייסבוק בתחילת דרכו בראש ובראשונה הוקם על מנת לתת מענה חברתי על בסיס פרופילים, כאשר כל חשבון פייסבוק אמור לייצג אדם אמיתי שעומד מאחורי הפרופיל.

הפופולאריות והגדילה המאסיבית של רשת הפייסבוק רק העיקה על חווית הגלישה בגלל נוכחותם של משווקים בדמוי פרופילים, זה גם חוקק בתקנון הפייסבוק כאיסור ברור שמעניק לגיטימציה להנהלת לסגור או להשבית חשבון על כך. האפשרות הנוסטלגית של פתיחת "קבוצה" בפייסבוק לא באמת המעיטה את פעילות המשווקים ובפועל הניתור והבקרה של פייסבוק לא ממש הצליחו להשתלט בצורה כזו שתעלים את התופעה שבה עסקים פותחים פרופיל המיועד לאדם אמיתי.

דפי הפייסבוק שהתפתחו הביאו לשינוי אמיתי בהתנהגות המשווקים בפייסבוק, באיזה שהוא מקום נשארו הספאמרים ורודפי הלידים שמנסים בכל דרך להגיע לכמה שיותר אנשים, על הדרך הם מצליחים לעצבן המון אנשים שבסך הכול רוצים לעדכן סטטוס ולעשות כמה לייקים לחברים. כך בקלות הפך הפייסבוק ליעד אסטרטגי עבור המפרסמים השונים, חלקם עושים זאת בצורה ראויה להערכה, חלקם כנראה לא באמת מבינים מהי הדרך הנכונה.

פייסבוק מבין את הצרכים של העסקים

ממעריצים ללייקככל שהצטרפו יותר חברים למעגל החברתי כך הצטרפו יותר עסקים שרצו להיות נוכחים ברשת החברתית, במיוחד שזה נחשב לטרנד חם והמון הגולשים נוהר לעבר הקיר. לאחר תקופה שבה הפייסבוק ביסס את עצמו כרשת חברתית מובילה כמעט בכל העולם, הוחלט בפייבסוק לתת מענה גם לעסקים, מה שבהמשך התפתח יותר ויותר, המטרה העיקרית הייתה ליצור הפרדה בין החברים האמיתיים שנמצאים בחברים שלנו, לבין דפי הפייסבוק השונים הקיימים ברשת החברתית.

את דפי הפייסבוק בחיתוליו הכרנו כ"דף מעריצים" וכדי להצטרף אליו היינו צריכים להפוך ל"אוהדים", הפלטפורמה הייתה שונה ממה שאנחנו מכירים כיום, פייסבוק למדו עם הזמן את הצרכים השונים של סוגי הדפים השונים שעם הזמן שודרגו ושופרו. הלייק נכנס לסלנג שלנו, על כפתור ה"לייק" (או "אהבתי") תצטרכו ללחוץ כדי להצטרף לעמוד קיים, כל אדם שלחץ כל כפתור הלייק הופך להיות חבר בעמוד, ובכך יכול לעקוב אחר הפעילות המתרחשת בעמוד.

כיום כאשר תרצו לפתוח דף פייסבוק תצטרכו לבחור סוג דף מתוך מגוון רחב ומקיף מאוד שהפייסבוק מציע, שימו לב כי מבנה הדף וההגדרות שבו משתנות מעט בין סוג הדף שתבחרו. די ברור שהפייסבוק מבין את הצרכים השונים של המשווקים והעסקים שרוצים להיות נוכחים בפייסבוק, בשל כך פייסבוק התאימה את הפלטפורמה שלה, בכך שהם מאפשרים לבעלי עסקים לפעול ברחבי הפייסבוק ולקיים פעילות ושיח באמצעות הרשת החברתית.

אל תזבלו לי את הקיר!

תיוגים וספאם בפייסבוק

כלים ואפשרויות רבות בפייסבוק הפכו את המשווקים השונים למאוד יצירתיים ובעלי דמיון עשיר, ככה לאט לאט צמחו להם טכניקות שיווק יצירתיות ומהלכים שונים שכל מטרתם היא לשווק באגרסיביות ככל האפשר. כולנו מכירים את המעצבנים שמתייגים עשרות חברים על איזה תמונה של סמארטפון, או תופעה שנפוצה לאחרונה, קמפיין ספאם שממש רוצה שנלמד אנגלית. אבל הנסחפים של השבוע הם מגייסי הניצבים, שלא חוסכים בתיוגים ומנסים בכל דרך להגיע לקיר שלנו עם פרסום מוגזם חסר פרופורציות.

אבל אין מה לעשות, ספאמרים תמיד היו וספאמרים כנראה גם תמיד יהיו. למה זאת? כי זו הדרך הכי מהירה להביא אשליה בדמות תוצאה. זאת מבלי לחשוב ובלי להתחשב בפרטיות של גולשים אחרים.

הזיבולים השונים לא מסתכמים רק בתיוגים, זה רודף אותנו גם ב"אירועים" שנפתחים לעיתים למטרות מסחרית ובצורה די מוגזמת, אני משער שמקימי הפייסבוק לא תכננו את המודול של האירועים על מנת שנקבל בנוטיפיקיישן שלנו ערימה של אירועים שממש לא מעניינים אותנו בשום צורה, נוצר מצב שרובם המוחלט של ההזמנות לאירועים שמגיעות לרוב החברים בפייסבוק אינם מעניינות אותם כלל, התופעה הזו די מעצבנת.

מנגד, יש גם את אלו שפותחים "אירוע" במטרה שיווקית, אך עושים זאת תוך שמירה נכונה על טקט ובצורה שאינה מוגזמת ואינה פוגעת באף אחד. אותם מפרסמים עושים את תהליך השיווק בפייסבוק בצורה נכונה והתהליך הזה גם יעיל עבורם ועבור המותג שהם מקדמים, בסופו של דבר הם גם משיגים את מטרתם וכולם לבסוף מרוצים.

תלחצו לייק בבקשה

לוחצים לייק בפייסבוקבזירת השיווק בפייסבוק נוכל למצוא המון מתחרים, כמעט כל בעל עסק שמכבד את עצמו יהיה שם, גם כאלו שלא יודעים מה זה דאבל קליק, יש סיכוי טוב שחבר או מכר פתח עבורם עמוד פייסבוק. אבל לפתוח דף פייסבוק זה ממש לא מספיק. זה בדיוק כמו שתקימו חנות שמוכרת מוצרים וממוקמת במקום נידח, אי שם באיזה איזור תעשייה, ואז גם ותצפו שיזרמו אליכם כל הזמן לקוחות, זאת מבלי שפרסמתם בכלל. זה גם בדיוק כמו שתקימו אתר אינטרנט מאוד יפה ומעניין, אך אחרי שהקמתם את האתר שלכם אם לא תעשו קידום לאתר, אין שום סיכוי שהוא יביא תנועת גולשים ויהיה רווחי. בפייסבוק אותם עקרונות עובדים בדיוק אותו דבר. עליכם להשקיע ולשווק את דף הפייסבוק שלכם, חשוב גם לדעת כיצד עושים זאת בצורה נכונה ויעילה.

בהקמת דף פייסבוק ישנם אין סוף אפשרויות, על אף שהפלטפורמה הבסיסית היא יחסית קבועה, לבעלי הדפים ולאלו שמקימים את דף הפייסבוק שלהם יש יד רחבה ואפשרויות עצומות שמאפשרות גיוון, עיצוב והצגת תוכן דינאמי בלשוניות בדף הפייסבוק. דפי פייסבוק רבים הפכו להיות מעין אתרים קטנים שהפכו במהרה להיות הערוץ השיווקי המוביל של המותג שלהם.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שדפי פייסבוק הפכו לטרנד חם ביותר. כמעט כל תוכנית טלוויזיה מפעילה ערוץ פייסבוק תומך, עסקים רבים מזמן כבר שם. סביר להניח שגם אתם חברים בכמה עמודים כאלו. עמודי הפייסבוק מאפשרים לכל עסק או מותג לשמור על קשר אישי מול הלקוחות או אלו שעוקבים אחרי הפעילות של אותו מותג. זו דוגמא נפלאה לשימוש ומיצוי ה- WEB 2.0 על בסיס פלטפורמה במדיה החברתית.

אחד מעיקרי המטרות של בעלי דפי פייסבוק זה כמות החברים שלחצו "לייק" והצטרפו לעמוד, זו הדרך היחידה של בעל העמוד לקבל מכם "אישור" לעדכן אתכם על הקיר בסטאטוסים ועדכונים חדשים ישירות לקיר שלכם, זה גם הפך לסוג של תחרות בין מפעילי הדפים, שגם שם אנו פוגשים את עולם הספאם שנועד להקפיץ ככל האפשר את כמות הלייקים בעמוד, ברוב המקרים הכמות באה על חשבון האיכות.

  • Share/Bookmark
סגור לתגובות עוד...

הפייסבוק עוזר לנו להשפיע

הפייסבוק עוזר לנו להשפיע

לפני כמה שנים אולי היינו יכולים להיות סקפטיים לגבי השפעת הרשת החברתית על חיינו, אבל כיום הפייסבוק לחלוטין משפיע על החיים שלנו ולא רק בחזית הוירטואלית אלא גם בחיים האמיתיים ובשגרה שלנו. זה כבר מזמן לא מסתכם רק באוסף פרופילים המקושרים זה לזה משפיעים בעזרת בפייסבוקבחברויות, תיוגי תמונות, "אטנדינג" על אירועים משותפים וכיו"ב. לפלטפורמה התווספו והתחזקו כלים רבים, כלים שנועדו להגביר ככל האפשר את טריגר השיתוף שטמוע בנו, שגם ככה פרטיות אמיתית לא באמת נמצא שם.

כשלנגד עיננו הפייסבוק צומח בקצב מסחרר, נחרט בנחרצות והתמקם כהרגל חברתי של אנשים רבים מסביב לגלובוס. הקו הווירטואלי נחצה ונכבש, מחאות פוליטיות ומחאות חברתיות מצאו את מקומם בתוך פלטפורמת הפייסבוק. גם הטוויטר שימש כפלטפורמה חיה ובועטת במחאות גולשים המוניות הכה גלים והוציא רבים מהמחשב למחאות ברחובות. לאחרונה קצת פחות שומעים על פעילויות דומיננטיות ברשת הציוצים, אך עדיין ניתן לראות פעילות ערה שנשארת הרחק מאחורי מעצמת הפייסבוק בכמות החברים וההשפעה.

הכלי שמוכר לכולנו כ"דף פייסבוק" התגבש והפך במהירות לכלי רב עוצמה עבור יצירת באז ויראלי והפצת מידע בין רגע ישירות לגולשים בעלי עניין משותף.בזמן שהכלי החברתי הזה מתעצם לו מיום ליום, בפייסבוק לומדים כל הזמן כיצד אפשר לשפר את האפשרויות השונות במערכת שלהם על מנת לגרום לנו לבלות יותר ויותר זמן מול הפלטפורמה החברתית החזקה בעולם. גם שוק הסמארטפונים והאפליקציות הנלוות הגישו לרבים מאיתנו זמינות מלאה לפייסבוק גם מהסלולארי, בכל זמן, בכל מקום ובכף ידנו.

בעולם מארגנים מחאות

לרשת הפייסבוק קיים מוניטין עשיר ומגוון בעניין מחאות והפיכות רבות משתתפים, והיד עוד נטויה. המזרח התיכון הפך לחבית נפץ עם פתיל שרק ממתין לניצוץ הקטן. אחרי שכולנו שמענו על ההפיכה שהתרחשה נגד השלטון במצרים, התקוממות גולשים שסחפה אחריה כסערה מאות אלפי אזרחים שהצליחו להביא לשינוי היסטורי במצריים. גם השלטון בסוריה זכה להתקוממות על בסיס נסיבות דומות, התקוממות שצמחה באמצעות גולשים בפייסבוק. אי אפשר לפספס את הכוח העצום שהביא להצתת המחאות האלו. במדינות רבות זיהו את היכולות של הפייסבוק לגבש ולתאם מידע על בסיס הרשת החברתית, הרי גם ככה חצי עולם ואשתו פתחו כבר פרופיל בפייסבוק.

הסערות בעולם הערבי שכולנו שמענו עליהם לאחרונה, רק מוכיחים ללא צל של ספק שניתן להשפיע ולעורר רעש רב עוצמה באמצעות פלטפורמת הפייסבוק. ככל שאנו הגולשים לומדים כיצד להשתמש בצורה נכונה בפייסבוק כך התוצאות והיכולת גיבוש תגדל ותתעצם, אחרי הכול הרשת החברתית קיימת מספר שנים בודדות ומהר מאוד אנו למדים שהפייסבוק כבר חתום על שינויים רבים בעולם.

הישראלים פעילים בפייסבוק

לאחרונה התפרסם דירוג כלל עולמי המציג את שיעור הפעילות בפייסבוק בין מדינות שונות, ישראל מדורגת במקום השני בהיקף הגלישה בפייסבוק בשיעור של כ 91% מבין כלל הגולשים באינטרנט בישראל. כאשר ידוע לנו כי 71.6% מתושבי ישראל מחוברים וגולשים באינטרנט. מה שאומר במילים אחרות, הפייסבוק הפך לחלק נכבד מחוויית האינטרנט בחיי הישראלים, באופן יחסי כמובן לכמות כלל הגולשים בארץ. נכון שאנחנו חיים במדינה קטנה, השלוש וחצי מיליון גולשים בפייסבוק אמנם נחשבים מעט ביחד לעשרות מיליונים במדינות אחרות. אך בעולם הויראלי זה לא רק הכמות, זה גם היקף הפעילות. פה בארצנו הקטנה ניתן לומר שאנו פעילים מאוד ביחס למדינות אחרות בעולם.

דלק וקוטג'

בין הפרופילים השונים בפייסבוק והאינטראקציות גולשים המבוססת על שיח גולשים ושיתוף, ניתן לראות בבירור את הכוח העצום שקבוצות בעלי עניין משותף יכולות לעשות ולהשפיע עם גדילתם והפצתם. כשמחירי הדלק החלו לעלות בהתפרעות חסרת פרופורציות החלו גולשים רבים לזעום על כך בצורה גלויה, בסטטוסים, בקבוצות, עמודים בפייסבוק ובהפצת מסרים בדמות "אירועים". במהירות רבה התארגנו והתגבשו הפגנות ומחאות שנועדו לשנות או להקל על תעריפי הדלק.

מצד אחד היו מחאות ופעילויות של אזרחים כעוסים והשיח האינטרנטי הפך להיות שיח תקשורתי שזלג לשאר ערוצי תקשורת. מצד שני לא קרתה תפנית משמעותית שניתן היה להגיד שכל המאמצים באמת הצליחו להביא לשינוי והורדת מחירי הדלק לשביעות רצון האזרחים. העניין דעך לו, יתכן שעד ההעלאה הבאה של מחירי הדלק לא נשמע על כך. אי אפשר להגיד שזה לא השפיע בכלל, אבל כהתארגנות יחסית ראשונית ברשת הפייסבוק פה בישראל זה הפך לשיח חברתי והתקבל האפקט שמבשר, יש פה השפעה. זה היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שנעלה מדרגה ונלמד כיצד להשפיע יותר ויותר בעזרת גיבוש וירטואלי.

מחאה ישראלית בפייסבוק

יחד עם עליות המחירים ברוב המוצרים והמשאבים שאנו צורכים, לאחרונה חלק עליה משמעותית במחירי החלב ומוצריו, בראשם הקוטג'. כיום הקוטג' הפך לסלב מאוד רציני בכל סופר, אפילו במכולת השכונתית. מחירו הוכפל בשנים האחרונות, לאחר שהוסר הפיקוח עליו. מחאה חברתית אגרסיבית ונושכת צמחה לה במהירות רבה, קבוצה של אנשים שלא הכירו קודם לכן שהביעו מחאתם ברשת הפייסבוק, יחד הם הצמיחו את המחאה הצרכנית הכי מרעישה ששמענו בשנים האחרונות. תוך ימים בודדים הוקם דף פייסבוק ואליו הצטרפו עשרות אלפי ישראלים.

כל גולש ישראלי שני כתב בקיר של עצמו סטאטוס כלשהו על המחירי הקוטג' ונטל חלק בשיח החברתי, נוצר מיתוג אגרסיבי במהירות שיא לכלל פעילות המחאה, תוך שעות בודדות הגיעה לעיתונות, לערוצי הטלוויזיה השונים, תחנות רדיו, כך שגם אלו שלא גולשים בפייסבוק נחשפו לזה. מהר מאוד החלו רשתות שיווק מזון להבין את רצון הצרכנים והחל לצאת בהנחתת המחיר של הקוטג'. זה באמת מריח כמו מהלך שיווקי, אבל נראה שמארגני המחאה לא ממש אוכלים את זה. על פי דברי אחד ממארגני המחאה, הקוטג' הינו רק מדגם של אחד ממגוון מוצרי מזון שמחירם זינק מעל לגבולות ההיגיון. כך שהורדת מחיר הקוטג' אינו פותר את מכלול הבעיה.

הצצה אל העתיד

אנו עדים לשינויים חברתיים ופוליטיים מסביב לעולם שצמחו כמחאות לגיטימיות וכשרות למהדרין. בעבר היו סקפטיים רבים שלא האמינו ביכולות והעוצמות של המדיה החברתית. היו גם רבים שתפסו את עולם האינטרנט כעולם בפני עצמו ולא כעולם שמשולב ומסונכרן עם החיים האמיתיים שלנו. כל צעד חברתי או פוליטי שמביע עמדה, מגבש קבוצה של אנשים בעלי דעה דומה או עניין דומה והופך לשיח, קיים בו הפוטנציאל להשפיע.

כיום אנחנו ערים ולמדים מהו הכוח וההשפעה של המדיה החברתית והפייסבוק. כשעשרות אלפי ישראלים מבינים שהמחאה ברשת עובדת, ומפעם לפעם אנו משיגים תוצאות יותר ויותר טובות עבורנו.ככל שאנחנו צופים מהצד ורואים שדברים זזים ויש לנו השפעה, כך במחאות הבאות יזנקו על הרכבת יותר ויותר משתתפים וההשפעות יתעצמו בהתאם. העולם הווירטואלי בטווח הרחוק ישמש ככלי המסוגל להשפיע ולהביא לשינויים חברתיים. מה שבטוח, אין כל ספק שההפגנות והמחאות של העתיד יהיו עם לפטופים בסביבה וירטואלית עם חיבור אינטרנט.

  • Share/Bookmark
2 תגובות עוד...