רוב האוכלוסיה המתעסקת באינטרנט כבר יודעת שקישורים הינו מרכיב מרכזי לקידום עסק באינטרנט אם זאת הרוב לא יודע לבצע בניית קישורים איכותית. איך בונים קישורים איכותיים? מאיפה מגיעים הקישורים האיכותיים? אלו רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול את עצמכם כאשר בונים מערך קישורים.

זה לא סוד שגוגל מסתכל על קישורים על מנת לקבוע את איכות האתר והרלוונטיות שלו לשאילתות חיפוש. השאלה שעולה היא אילו קישורים האלגוריתם של גוגל "אוהב"? אילו קישורים יקדמו את העסק באינטרנט גבוה יותר? איך נגיע למקום הראשון בגוגל?

עד לא מזמן לכמות הקישורים המצביעה לאתר היה משקל כבד באלגוריתם של גוגל, ככל שהיו יותר קישורים לאתר ככה דירוגו היה גבוה יותר. אולם, עקב התעללות באלגוריתם מכיוונם של אנשי SEO ושיטות ספאם יצרתיות גוגל שינתה את האלגוריתם למורכב יותר. כיום שם המשחק בעולם הקישורים הוא איכות הקישורים המפנים ולא הכמות, זה לא הכמות זו האיכות. איכות הקישור נקבע ע"י מספר פקטורים עיקריים:

Page Rank=  PR – גוגל נותנת לכל דף ואתר באינטרנט ציון איכות. ציון האיכות מוצג כמספר בין 0PR (ציון נמוך) ל 10PR (הציון המקסימלי). על המושג Page Rank אפשר לכתוב סדרת מאמרים אבל בקצרה המדד משקף את סך כל מספר הקישורים הפונים לאתר ואת איכותם ואינו תלוי כלל במילות החיפוש. ככל שדף אינטרנט מקבל קישור מדף אינטרנט עם PR גבוה יותר כך איכות הקישור גבוה.

רלוונטיות התוכן באתר – ככל שהאתר המקשר יהיה רלוונטי לתוכן האתר אליו הוא מפנה ככה איכות הקישור עולה. קרוב לוודאי שגולש שנכנס לאתר בתחום הריהוט לא ירצה להגיע לאתר בתחום הרכב.

Anchor – איכות הקישור נקבעת גם כתוצאה מהמלל בקישור. לדוגמא קישור המפנה לאתר קידום אתרים ע"י המילה "לחץ כאן" יהיה פחות איכותי מהמילה "קידום אתרים". טקסט הקישור צריך שיהיה רלוונטי.

אוטוריטה – אתר אוטוריטה הינו אתר מקצועי בתחומו, מהמילה authority . קישור המגיע מאתר שנחשב לאוטוריטה בתחומו יהיה איכותי יותר. חשוב לזכור שקישור צריך להיות מאותו התחום, כלומר אתר מתחום הריהוט המקבל קישור מאתר אוטוריטה בתחום הרכב לא יהיה יעיל.

וותק – גוגל מעריכה יותר קישורים המגיעים מאתרים בעלי דומיין ותיק יותר.

חשוב לדעת שבין אם אתם מקדמים אתר בעצמכם או שכרתם חברה שתבצע את העבודה עבורכם זו עבודה שדורשת זמן. בניית קישורים איכותית גוזלת זמן יקר ערך ולכן מומלץ לעשות מחקר ולהבין התחום. זכרו, קידום אתרים בגוגל זה לא בהכרח הכמות אלא האיכות.