יצירת דוחות ומדידת הצלחת מסע הפרסום הם חלק בלתי נפרד בתחום של שיווק ופרסום באינטרנט. כל מי שמוצא עצמו בתחום של פרסום בגוגל אם זה הלקוח או חברת הפרסום היו מעוניינים לדעת מהו ההחזר על ההשקעה (ROI) שלהם. האם מסע הפרסום ותקציב השיווק מצדיק את עצמו? בעזרת הדוחות שמערכת Google AdWords מייצרת ניתן לנתח את עבודת השיווק עד לפרטים הקטנים ביותר כגון: האם שינוי המחיר המקסימלי לקליק הטיב עם הקמפיין? האם הוספת מילות המפתח גרעה מאיכותו? האם הצגת המודעות בצורה שווה עדיפה על הצגת מודעות באמצעות האופטימיזציה? האם קידום אתרים עדיף על פרסום? וכדומה… מיותר לציין אך נזכיר בכל זאת שנדרש להכיר את מערכת הדוחות על בוריה על מנת להפיק ממנה את המיטב.

לאלו שיצא לעבוד או עדין עובדים עם כלים של גוגל כמו Google Webmaster Tool או Google Analytics יהיה קל לעבוד עם מערכת הדוחות של Google AdWords כיוון שהמטודיקה דומה. לדוגמא גם כאן ניתן: להוציא דוחות בטווחי זמן שונים ולפי בחירה, לבחור את הנתונים שרוצים לראות, להגדיר פילטרים ולשמור את הדוחות בצורה שישלחו אוטומטית לתיבת המייל בתאריכים נבחרים וכו'.

מכל דוח שמפיקים במערכת Google AdWords ניתן ללמוד רבות, החוכמה היא לדעת במה להתמקד, איזה דוח מתאים לכל מסע פרסום ואיפה נראה את הנתונים בצורה הכי נוחה. להלן כמה דוחות לדוגמא שניתן למצוא במערכת:

דוח "ביצועים של כתובת אתר" – דוח אשר מציג נתונים לכל URL שמפנים אליו אך במידה והקמפיין מפנה רק לכתובת URL אחת הדוח הזה לא יעיל. במידה והקמפיין מפנה לדפים שונים באתר עם או בלי "היררכיה" ניתן ללמוד רבות על התנהגות הגולש. לדוגמא: האם אתה מוכר יותר ע"י הפניית הגולשים לדף מוצר או אולי לדף קטגוריה? האם אתה מקבל יותר לידים ע"י הפניית הגולשים לדף הבית או אולי לדף פנימי יותר באתר? ועוד הסקת מסקנות טובות ורבות…

דוח "ביצועי קבוצת המודעות" – דוח אפקטיבי במיוחד אם מסע הפרסום מכיל מספר רב של מילות מפתח. הדוח מספק נתונים לפי חתך של קבוצות מודעות. כמובן שעדין ניתן לראות נתונים לפי חתך של מילות מפתח או מודעות אך כאשר הקמפיין מכיל יותר מ 10,000 מילים קרוב לוודאי שיהיה יותר נוח לעבוד עם דוח "ביצועי קבוצת המודעות".

דוח "ביצועי מסע פרסום" – למרות שדוח זה מספק נתונים ברמה הכללית של מסע הפרסום מומלץ מדי חודש, רבעון או שנה לקבל תמונת מצב "מלמעלה" כלומר מבט כללי. כמובן שניתן להגדיר את הדוח פעם אחת ולהריץ אותו לתקופה כאשר כל פעם הוא יישלח לדואר האלקטרוני בצורה אוטומטית.

דוח "תפקוד דמוגרפי" – הדוח מאפשר לראות נתונים דמוגרפיים רק במידה והקמפיין כולל את רשת המדיה של גוגל ואת שותפי החיפוש. המידע המוצג בדוח מגיע מאתרים אלו ולא נותן נתונים דמוגרפיים כגון מין הגולש, גיל וכדומה.

לסיכום, הדוחות שהוצגו במאמר הם חלק קטן ממקבץ הדוחות והאפשרויות שמערכת Google AdWords מספקת. ברגע שמצאתם את הדוחות שמתאימים לכם ולמסע הפרסום שלכם כדאי שתריצו את הדוח פעם בתקופה יום, שבועיים, רבעון… העיקר הוא לעקוב אחר שינויים שבוצעו בקמפיין ולדעת לקרוא מה השתנה, האם הביצועיים שיפרו או פגעו באיכות הקמפיין ובאיזה מידה כי הכל מתחיל ונגמר בשאלה האם הזמן והכסף שהשקענו בכלי הפרסום של גוגל החזיר את ההשקעה.