לאחר פרסום המאמר "הכן את העסק לתקופת החגים" מלפני שבועיים קיבלנו תגובות ושאלות רבות בנושא מבעלי עסקים ואנשי שיווק ופרסום באינטרנט. לכן החלטנו להרחיב על תקופת החגים באינטרנט ולהציג נקודות נוספות להכנת בסיס נכון לעסק, לייעולו ולשנה טובה ומבורכת.

קצת קשה יהיה להעריך כמה גולשים יבצעו פעילות של קנייה דרך האינטרנט ובאילו סכומים אך מחקר שנעשה בארה"ב הראה בבירור שבתקופת החגים האמריקאית (נובמבר – דצמבר) חל גידול בנפחי החיפוש, גידול בהופעות של מודעות והקלקות והכי חשוב גידול של למעלה מ 40% ביחס ההמרה של חברות קמונעיות. אז נכון שמכירות באינטרנט בישראל עדין לא פופלאריות כמו בארה"ב אך עדין יש פה בשר ששווה לנגוס בו.

בתקופה כזו שלקוחות לא רק מחפשים יותר במנועי החיפוש אלא גם מקליקים יותר וקונים יותר ברשת קשה להתעלם מהפוטנציאל שקיים להגדלת רווחי העסק דרך מדיית האינטרנט. ע"י ניהול תקציב חכם, ניהול הצעות מחיר מקסימלי לקליק, קידום מכירות ואסטרטגיה הגדלת הרווח לעסק בהחלט בר השגה. להלן כמה טיפים שיכולים לעזור:

מחיר מקסימלי לקליק – יחס ההמרה עולה בתקופת החגים לכן הערך של כל קליק שווה יותר. בעזרת כלים לנפחי חיפוש באינטרנט ניתן לבצע השוואה מול החיפושים בשנים קודמות, להבין מה יותר פופלארי בתקופת החגים ולגזור מהמספרים כמה כדאי יהיה לעסק להשקיע בשיווק מוצר זה או אחר. ככלל, קרוב לוודאי שההצעות למחיר מקסימלי לקליק יצטרכו לעלות עקב העליה בתחרות בתקופה זו. מומלץ להיות יותר מחוברים לנתונים שעולים ממערכת Google AdWords בתקופת החגים הרי לא הייתם רוצים שבגלל שנקל בהצעות המחיר המודעה לא תופיע ועסקאות ילכו לאיבוד.

מה הולך יותר ומה פחות – עקבו אחר קבוצות המודעות ומילות המפתח במסע הפרסום ע"י הגדרת התראות במערכת. ההתראות עוזרות לקבל מידע אילו מוצרים העסק מוכר יותר ועל אילו מוצרים העסק מוציא כסף לשווא. טיפ זה נכון לכל מסע פרסום ובכל תקופה בשנה אך כיוון שתקציבי השיווק בד"כ גדלים בתקופת החגים חשוב לציין זאת שוב.

משלוח חינם – מחקרים מראים שמודעות שמציעות "משלוח חינם" מקבלות יותר הקלקות, משמע מוציאות יותר כסף על הפרסום. לכן אם נוקטים בדרך זו חשוב לשים לב עד מתי ניתן להעניק משלוחים. כלומר לקוח שקונה מוצר מסויים קרוב לוודאי מצפה שהמוצר יגיע אליו לפני ערב ראש השנה לכן אם העסק לא יכול לספק את המוצר בזמנים הנדרשים, גולש ש"משלוח חינם" יניע אותו להקליק על המודעה ולבסוף לא יקנה מוצר כי המוצר לא יגיע אליו בזמן הוא גולש שגרם לבעל העסק לשלם על קליק ללא תועלת. בתקופה שבה כמות הקליקים עולה הסכומים יכולים להיות גבוהים. רצוי להוריד את לשנות את המודעות שמכילות "משלוח חינם" בתאריכים הרלוונטים.

לסיכום, בעזרת תכנון נכון ומעקב על בסיס יומי או שבועי כל עסק יכול להפיק את המיטב מהכלים של פרסום בגוגל ופרסום ושיווק באינטרנט בכלל. הן מבחינת גודל החשיפה של העסק והן מבחינת ההכנסות. רק זכרו להשאיר לעצמכם זמן לקניות.

חג שמח