אם יצא לכם לקרוא מאמרים קודמים שכתבתי בנושא שיווק ופרסום באינטרנט יכול להיות שלא הכל יהיה לכם חדש אך בכל זאת אלו פעולות שראוי לציין שוב על מנת לייעל קמפיין בגוגל אדוורדס. הצלחתו של קמפיין דורשת מחקר שוק מתקדם, מעקב שוטף, ניתוח נתונים וכדומה. למעשה אם רק נגדיר מילות מפתח וכמה מודעות קרוב לוודאי שהכסף "יאכל" ולא יניב את התוצאות הרצויות. זה נשמע מובן מאליו אך הרוב הגדול מתחיל את צעדיו הראשונים במערכת אדוורדס בהתלהבות וכעבור חודש מתייאש. חבל על הכסף, על הזמן ועל האנרגיות שהושקעו.

לפני שאגע באלו צעדים רצוי לנקוט להצלחתו של קמפיין חשוב להגדיר לפני כל שינוי שמבצעים, מה מטרת השינוי. האם אני רוצה לשפר את אחוז ההקלקות? האם להוריד את המחיר הממוצע לקליק? האם למקסם את כמות ההמרות? וכו'.

את הנקודות המוצגות בתחתית אספתי עם הזמן והניסיון שרכשתי בתחום של קידום אתרים ופרסום ממומן, למעשה הרשימה לא מפסיקה להתעדכן וכל כמה זמן אני מעיף בה מבט מחדש. מקוה שתעזור גם לכם.

לשיפור אחוז ההקלקות (CTR):

• השהיית מילות המפתח / מודעות עם CTR נמוך.

• הגדלת הצעת מחיר המקסימלי לקליק. מחיר מקסימלי לקליק משפיע על מיקום המודעה וכאשר מיקום המודעה גבוה יותר כך גם אחוז ההקלקות.

• שימוש רב יותר בסוגי התאמה של מילות המפתח במדויקת ולביטוי מאשר לנרחבת.

• יצרתיות עם מילות מפתח וכותרות קליטות שיתפסו את עיני הגולשים.

• הכוונת הקמפיין לאיזורים גיאוגרפיים שבהם אחוז ההקלקות גבוה יותר.

• פרסום מואץ יותר בשעות / ימים בהם אחוז ההקלקות גבוה יותר.

• נקיטת פעולות שיביאו לשיפור ציון האיכות. מילות מפתח עם ציון איכות גבוה יותר יביאו למיקום גבוה יותר של המודעה ולפיכך גם ל CTR טוב יותר.

• השהיית הקמפיין ברשת המדיה של גוגל (רשת התוכן).

• שימוש במילות מפתח שליליות. כך המודעות לא יוצגו לגולשים לא רלוונטים. למשל גולשים המקלידים בגוגל "סנדלר", האם הם מחפשים תיקון נעלים או את השחקן אדם סנדלר.

• מיקוד קבוצות המודעות למספר מילות מפתח מצומצם.

להורדת עלות המחיר הממוצע לקליק:

• הורדת המחיר המקסימלי לקליק.

• נקיטת פעולות אשר יביאו לשיפור ציון האיכות. המחיר הממוצע לקליק בנוי ממשוואה של ציון האיכות והמחיר המקסימלי לקליק. ככל שציון האיכות יהיה גבוה יותר כך העלות הממוצעת לקליק תיהיה נמוכה יותר ולהפך.

• שימוש רב של ביטויים בעלי זנב ארוך. קרוב לוודאי שהעלות לביטויים "חופשה בפיליפינים" או "חופשה במזרח הרחוק" יהיו נמוכים יותר מהעלות לביטוי "חופשה".

• יצירת קמפיין לכל איזור. בין היתר ניתן יהיה לנתח באילו שווקים העלויות גבוהות או נמוכות יותר.

• ניתוח העלויות לפי זמנים במהלך היום / השבוע. למשל בד"כ העלות בלילה תיהיה נמוכה יותר לכל קליק כיוון שכמות המתחרים נמוכה יותר עקב מיצוי התקציב היומי.

אני מזמין אתכם להעלות פה נקודות נוספות שלא נגעתי בהם.

בהצלחה

  • Share/Bookmark