מה זה קידום אתרים? מה דורשת העבודה? איך למצוא מקדם אתרים איכותי? מה צריך לדעת לפני שחותמים על חוזה עם חברת קידום? התחום של שיווק ופרסום באינטרנט בכללותו וקידום אתרים בפרט הינו תחום חדש לציבור הישראלי. רבים לא מכירים את המושג של קידום אתרים = SEO = Search Engine Optimization וגם אלו שמכירים לא מודעים לרמת החשיבות.

על קצה המזלג, קידום אתרים אלו הפעולות הנכונות שיש לבצע על מנת שאתר אינטרנט יופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש. קידום אתר אינטרנט דורש עבודה רבה, זמן יקר וידע, אלו הסיבות העיקריות שבגללן רוב האתרים שרוצים להצליח במדיית האינטרנט שוכרים לעצמם חברה לקידום אתרים שתבצע את העבודה עבורם.

חברות שמבטיחות את המקום הראשון בגוגל (אפילו גוגל לא יכולה להבטיח לעצמה להופיע שם), "מומחים" שגובים כל חודש תשלום אך בפועל לא עובדים, חברות פרסום שישקיעו את כל האנרגיה שלהם בפרסום באנרים שלא קשורים לאלגוריתם של גוגל ועוד… לא חסרים שרלטנים, נוכלים או "מומחים" שישמחו "לנגוס" לכם בתקציב השיווק רק בגלל שהם יודעים מה זה PR = Page Rank.

להלן שאלות שיעזרו לכל אחד מאיתנו לא ליפול בפח עקב הבורות שלנו בתחום. שאלות שכל עסק צריך לשואל בתחילת דרכו כאשר הוא פונה לחברת קידום אתרים / לחברת SEO:

מה זה קידום אתרים ואיך זה עובד? קידום אתרים זה לא קסם. יש פעולות רבות שאפשר לבצע ואינסוף טכניקות ודרכי עבודה כאשר לכל תחום ולכל עסק שיטת הקידום שונה. חברת קידום אתרים מקצועית תיהיה מסוגלת לספר בכלליות ללקוח איך הם ישפרו את דירוג האתר שלו במנועי החיפוש. חשוב לשים לב שקידום האתר לא יתבצע בעזרת שיטות "ספאם" למיניהם שיכולות לפגוע באתר בעתיד הרחוק. אפילו אם בהווה רואים תוצאות (גוגל נלחמת כל הזמן ומענישה בחומרה אתרים שמשתמשים בטכניקות ספאם), אף עסק לא היה רוצה לראות את האתר שלו נעלם לאחר שהשקיע בו רבות.

מה הם יחסי העבודה בין חברת הקידום ללקוח שלה? רוב החברות המקצועיות לקידום אתרים עובדות יחד עם העסק על מנת למקסם את הקידום. חשוב שהעסק יבדוק כמה משאבים עליו להפנות לקידום האתר ולבחון אם זה משתלם.

איך ניתן למדוד את הצלחת הקידום? שאלה מצויינת שתשובתה משתנה בהתאם לעסק ולתחום בו הוא נמצא. ניתן למדוד באמצעות גידול התנועה לאתר, שיפור דירוג האתר באמצעות מילות מפתח איכותיות / רלוונטיות, גידול בטפסים ליצירת קשר או טלפונים ישירות לעסק בגדול וכדומה.

אלו רק מספר דוגמאות לשאלות ישנן עוד הרבה אך הרעיון הוא לחוש את מקצועיות החברה. מקדם אתרים איכותי לרוב לא יבטיח תוצאות כגון "תוך חודש אתה במקום הראשון בגוגל" או "תוך חצי שנה יהיו למעלה מ 10,000 גולשים אצלך באתר", אלו הבטחות ללא בסיס. כמו כן לא יהיה לו מה להסתיר, אם הוא יודע מה הוא עושה ועושה זאת בצורה "כשרה" אין שום סיבה שהלקוח גם ידע מזה.

למתעניינים מעבר למאמר זה ניתן לכתוב לנו ונשמח לתת עצות ולענות על שאלות.

בהצלחה,