בעולם השיווק באינטרנט קיימים מספר כלים עיקריים שניתן להשתמש בהם ומספר אסטרטגיות יעילות שניתן לנקוט בכדי לשווק בצורה יעילה וקלה. תהליך ארוך של מיתוג אישי יכול להביא לתועלת אדירה לחברה ואפילו לפתוח דלתות במקומות גבוהים מאד. מיתוג חיובי על גבי האינטרנט מהווה את אחד מאבני היסוד של שיווק באינטרנט.

היום לכולם יש פייסבוק, פייסבוק עד היום מהווה את החור הגדול ביותר באבטחת המידע שלנו על גבי הרשת, אפילו גוגל שזוחל לכל מקום אינו מגיע לרמת הפרטים שניתן להשיג עלינו רק דרך התבוננות בפרופיל הפייסבוק שלנו. מצב קיים זה של גלובלזיציה של מידע עד לפרטים האישיים והאינטימיים שלנו.

יכולה להיות כלי יעיל בכל הקשור לשיווק אינטרנטי וכמובן מיתוג אישי חיובי על גבי הרשת. אותו חסרון או "חור באבטחה" הוא גם הכלי המושיע וחורץ הגורלות. הפרופיל הוא הפנים שלנו על גבי הרשת, איך שאנו מציגים את עצמנו, מה שאנו כותבים על עצמנו, צורת ההתבטאות בסטטוסים שלנו, באירועים והקבוצות אליהם אנו משתייכים ונוכחים.

כל הגורמים האלה בסופו של דבר קובעים איך אנו נראים מבחוץ, ויכולים לחרוץ לפעמים את הדין על עסקאות שלמות. לא פעם אנשים איבדו את עבודתם, בעקבות הפייסבוק. אם זה פליטת פה על הבוס בעבודה, או עדכון סטטוסים כאשר אמרנו שאנו חולים ולא יכולים לעבוד מול מחשב. כל הסיבות הנ"ל משדרות ומעבירות מסדר ברור כשמש והוא "מי אנחנו".

שיווק בפייסבוק – אז מי אנחנו ? איך אנו יכולים למנף זאת לטובתנו ? – כמה דרכים יעילות לשווק את עצמנו נכון בפייסבוק

פייסבוק כרשת החברתית הגדולה בעולם, מציבה לנו מספר כלים עיקריים לשווק את עצמנו, אך דווקא ראש יצירתי ולא שיגרתי יכול להניב יותר תוצאות מסתם שימוש בכלים טכניים שמציבים לנו. כל כלי אוצר בתוכו פוטנציאל אדיר שאנו יכולים לממש אם רק נחשוב מעט מחוץ לקופסא. כמו כן לכל כלי ושיטה יש מספר דרכים שניתן לפעול בהם בכדי להשיג את התוצאות הרצויות.

הפרופיל שלכם בפייסבוק – הנשק הסודי

הרבה אנשים אינם מבינים זאת, אך הפרופיל בחשבון הפייסבוק יכול להוות את אחד המוקדים הרציניים והאיכותיים ביותר לשיווק ויראלי ולשיווק העסק שלנו על גבי הרשת, הפרופיל שלנו בפייסבוק אלה הפנים שלנו על גבי הרשת, לרובנו יש מעל 500 חברים החל ממכרים מהגן ועד לבוסים מהעבודה.

חלקם עוסקים בתחום שלנו, חלקם בתחומים אחרים, מה שבטוח שיכולות להיפתח בפנינו הרבה דלתות חדשות על ידי שיווק חכם של העסק שלנו על גבי הרשת, יש כמה דגשים חשובים שכדאי לתת כאשר אנו משתמשים בפרופיל הפייסבוק שלנו כאמצעי לשיווק העסק \ מוצר שאנו מציעים או משווקים.

1. שפה נאותה \ חזות עסקית

2. פרופיל אישי \ פרופיל עסקי

3. בחירת חברים

4 . הרשאות הפרופיל

5. עדכון שוטף – יצירת באז איכותי

שפה נאותה – חזות עסקית

כאשר אנו מעוניינים לשווק את עצמנו בצורה איכותית דרך הפרופיל פייסבוק שלנו, עלינו לקחת את גורם השפה בחשבון. כולנו מגיבים בסטטוסים של חברים, קבוצות שאנו משתייכים אליהם, עמודי מעריצים או סתם כותבים על הקיר של מישהו באתר. בכל המקרים האלה החברים שלכם יכולים לראות בזמן אמת את מה שכתבתם. כמו כן התמונות שאתם מעלים, התמונה של הפרופיל שלכם צריכה לשדר את אותה מקצועיות כמו התוכן שתפרסמו.

חשוב מאד לשמור על שפה נקיה ונאותה בעת הכתיבה, ברגע שבחרנו לשנס את הפרופיל למטרה של קידום העסק שלנו עלינו להבין שהפרופיל הופך לפנים שלנו, ועל הפנים שלנו להיות רציניות, מקצועיות ואיכותיות. אם נכתוב קללות, גידופים ונשתמש בשפה שאינה נאותה אנו ממתגים את עצמנו בצורה שלילית.

למה שארצה לחתום חוזה של עשרות אלפי שקלים עם ברברי?

פרופיל עסקי \ פרופיל אישי

יש מנכ"לים ובעלי עסקים אשר נמנעים מלהשתמש בפרופיל האישי שלהם, ויוצרים פרופיל שני. פרופיל החברה, ברגע שאנו בחרנו לנקוט בשיטה זו, עלינו לשים דגשים חשובים על נושא העריכה של הפרופיל, הגדרות הפרטיות שלו (האם חשוף לעולם או לא), תמונות, אירועים וקבוצות. ישנה חשיבות רבה על מיקוד כאשר אנו פותחים פרופיל עסקי.

עלינו לוודא שהפרופיל ממוקד על נושא המוצר או השירות שאנו מעניקים, במידה ואנו חברת קידום אתרים, יש לדאוג שהפאופיל העסקי שלנו יהיה ברשימת החברים של כל מקדמי האתרים בפייסבוק, יהיה חבר פעיל בכל הקבוצות, שיהיו לו תחומי עניין הקשורים לעסק. למעשה שכל הפרופיל יתמקד אך ורק במוצר או השירות.

מיקוד שכזה יניב תוצאות יפות מאד בכל הקשור לשיתופי פעולה עסקיים ויכול לפתוח לנו הרבה דלתות ברגע שפעילות החברה גדלה ושומעים על החברה יותר. חשוב שכל הסטטוסים, עדכונים ומידע יהיה קשור בחברה ובמוצר וכמובן בשוק עצמו.

שיווק בפייסבוק – בחירת חברים

אחד התהליכים החשובים בשיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות בפרט, הוא בחירת חברים נכונה. ברגע שאנו חברים של האנשים הנכונים, ואותם אנשים נעשים פעילים בקבוצה שפתחנו, עמוד מעריצים, או הפרופיל שלנו. אנו למעשה פותחים עוד ערוץ הפצה של המוצר \ שירות שלנו. במידה ויהיו לנו חברים העוסקים בתחום והם יפרסמו על הקיר שלהם תגובות, פוסטים או דיבורים על העסק שלנו.

הדבר מופיע אצלהם על הקיר, סקרנים שמעוניינים לראות על מה מדובר יכולים להיחשף לעסק שלנו \ מוצר \ שירות בצורה יעילה ופשוטה. במידה וזה קורה בכמה רמות עומק, אנו ממנפים את החשיפה הזו הלאה בצורה יעילה ונוחה כמעט ללא מאמץ מצידנו, לכן בחירת חברים היא חשובה.

דגש: אין זה אומר שלא אמורים להיות לכם חברים אחרים שלא קשורים לתחום, אלא פשוט לדאוג שכל האנשים המוכרים בתחום יהיו בחברים שלכם. זה טוב לעסק וטוב לתחום.

הגדרות פרטיות בפרופיל האישי – הרשאות פרופיל

הסיבה הגדולה ביותר לפיטורין כתוצאה מהפייסבוק נובעת מהגדרות פרטיות קלוקלות. כמה מקרים שפורסמו באינטרנט מזכירים מספר אנשים שכתוצאה מעדכון סטטוס בפייסבוק או פעולות אחרות חשפו את היותם שקרנים, ואיבדו את מקום העבודה שלהם. (זה מה שקורה שהבוס שלך בחברים שלך)

לכן עלינו לבצע מידור נכון של החברים, ברגע שהגדרות הפרטיות שלנו מסודרות כמו שצריך, תיהיה הפרדה בהירה בין הקבוצות בהן אנו חברים ואנו לא רוצים שיראו מה אנו כותבים לבין הקבוצות שחשוב לנו שכל העולם גם אלו שלא חברים שלנו יראו. הגדרות הפרטיות יכולות להוות תנאי הכרחי לקידום העסק שלנו בצורה חכמה תוך שמירה על האינטרס שלנו ושל העסק שלנו.

התוכן הוא המלך – איכות האייטם – איכות הבאז הויראלי

עיקר העבודה בפייסבוק חייבת ליפול על האייטמים אותם נפרסם, ככל שניהיה יצירתיים יותר כך נוכל לעשות רעש חזק יותר ואיכותי יותא על גבי הרשת, אנו יכולים לנקוט מיתוג שלילי ולבצע באז ויראלי שלילי על עצמנו. בכדי לזכות בתשומת הלב אך המשחק הזה מסוכן ויכול להתפוצץ לנו בפנים לאחר זמן מה.

הדרך הכי יעילה ליצירת באז כזה היא שימוש ביצירתיות נטו, לדוגמא אני מעוניין לפתוח קבוצה בפייסבוק של העסק שלי, יהיה עדיף שלא נפתח קבוצה ישירה על שם העסק אלא נפתח קבוצה המגרה את המשתמש להצטרף אליה, אשר עוסקת בשירות או המוצר שלי באופן כללי. ומנוהלת על ידי החברה שלי.

לדוגמא במקום לפתוח קבוצה בשם "דוראן קידום אתרים" פתחנו קבוצה בשם " טיפים חינם לקידום האתר בגוגל" . הקבוצה מנוהלת על ידי צוות דוראן. אנו בקבוצה זו מעניקים חלק ניכר מהשירות שלנו בחינם, המידע שאנו נותנים מכיל בתוכו מפתחות אמיתיים לקידום איכותי של העסק שלנו ללא הוצאה כספית על חברת קידום אתרים.

זה נראה אבסורד כי זה נשמע כאילו אנו פוגעים בפרנסה של עצמנו, אך ההיפך הוא הנכון. כמומחים בתחום קידום אתרים אנו מעוניינים לחלוק כמה שיותר מהמידע שיש בידינו, כי בסופו של דבר רק דרך הקורס שאנו מעבירים במכללת ג'ון ברייס בתל אביב הגולש יוכל להפיק את המירב. קריאה היא צד אחד תרגול ממשי הוא צד אחר.

דרך שנייה שאנו יכולים נקוט בכדי לשווק ברשת החברתית, היא ליצור קבוצה כמו שנכתב למעלה העוסקת במוצר או השירות שאנו מציעים, ברגע שיש לנו קבוצה אנו יכולים להפיק יותר מאשר פרופיל בגלל הגבלת מספר החברים שאנו יכולים לצרף לעצמנו (5,000) כן זה נשמע אבסורד אבל זה קורה די מהר אם פועלים בצורה אינטנסיבית כמה חודשים.

בקבוצה היתרון הברור הוא, המיקוד של הקבוצה על המוצר שלנו, בחירת החברים בצורה מיקרוסקופית (חברים מהנישה), אין הגבלה על מספר החברים. אנו יכולים לפרסם סוגים שונים של אייטמים בקבוצה. והיתרון הכי גדול אנו יכולים לשלוח הודעות לכל חברי הקבוצה ביחד (מומלץ פעם בשבוע כי יותר מזה, זה ממש ספאם)

עמוד מעריצים – כלי יעיל לשיווק בפייסבוק

בנוסף לקבוצה אנו צריכים לפתוח עמודי מעריצים, היתרונות בעמודי מעריצים הם הרבה מעבר לבאז הויראלי, כי כאן אנו נכנסים לפן של קידום אתרים, עמוד המעריצים בניגוד לקבוצה (שהיא סגורה בפני גוגל) פתוח לגוגל, גוגל רואה את כל מה שמתרחש בתוך עמוד המעריצים. לעמוד המעריצים יש אפשרות לבחור כתובת שנרצה (אחרי 25 חברים ואם הכתובת אינה תפוסה) זה יתרון משמאעותי. כי אנו יוצרים עמוד עם URL משלו נפרד על גבי הרשת.

עמוד מעריצים איכותי לא רק שיביא חשיפה גבוהה אלא גם מהווה עמוד BACKLINS איכותי מאד, למי שלא מכיר עמוד נפרד המוציא קישורי עוגן איכותיים לאתר שלנו או לעמוד המוצר, אנו יכולים לצרף כמה אנשים שנרצה ונוכל לבצע קידום של ממש למוצר שלנו בצורה יעילה ואיכותית.

קמפיין ממומן – PPC – לא משתווה לרווח של גוגל

פייסבוק אף מציעה לנו את המודל הממומן של גוגל (PPC) או Pay Per Click , כמובן שיש הבדל מהותי בין המודל של גוגל למודל של פייסבוק, גוגל מוכיחים את עצמם כשולטים במודל זה עם יחס ההמרה והרווח הכי גבוה שיש בשוק. פייסבוק אינם משתווים לכך אם כי בתור באז ויראלי ממומן לעמודים שלנו הפנימיים או לקבוצות שלנו, הדבר יכול להוכיח את עצמו כיעיל. (אם יש לכם כסף)

מבחינת רווח ממשי של מכירות, לא הייתי סומך על כך כדאי פשוט להתחיל קמפיין ממומן בגוגל, בכדי למקסם את התוצאות שלי ולהביא רווח נקי יותר וגדול יותר.

פייסבוק אמנם הוא כלי אדיר להשתמש בו, אך הרשת החברתית מהווה רק צלע קטנה בתוך מערך שיווקי אדיר ולא כדאי להסתמך על פייסבוק ככלי שיווקי עיקרי או לבסס את אסטרטגיית השיווק של העסק שלנו על פייסבוק. עדאי לפעול בפייסבוק לצד רשתות חברתיות אחרות, תוך כדי תהליך של קידום אתרים אורגני וממומן בכדי ליצור מקסימום חשיפה ורווח.