עברה שנה מאז גוגל השיקה את גרסת הנסיון של Product Listing Ads, מטרת הפיצ'ר היתה לייצור פלטפורמה אשר מקדמת טוב יותר את המוצרים והשירותים שהמפרסמים מציעים לגולשים בקישורים הממומנים. פיצ'ר שמציג לקונים פוטנציאליים את המוצרים / שירותים ברלוונטיות ובאיכות גבוהים יותר.

בחברת גוגל מציינים שגרסת הבטא "שרצה" בשנה האחרונה הניבה תוצאות טובות יותר בענף של שיווק ופרסום באינטרנט, מפרסמים מכרו יותר וגולשים מצאו את מבוקשם מהר יותר. למעשה, ענקית האינטרנט מספרת שחל גידול של פי 2 במספר הקלקים על הקישורים הממונים עם Product Listing Ads לעומת קישורים ממומנים עם טקסט רגיל.

היום, לאחר שנה מודעות עם Product Listing Ads עוזבות את גרסת הבטא והפיצ'ר יהיה קיים לציבור הרחב. כמו ברוב המוצרים של גוגל גם כאן מדובר בפיצ'ר שיוכלו להינות ממנו כרגע רק המפרסמים והגולשים בארה"ב. עד שזה יגיע אלינו לישראל מוטב יהיה לנו ללמוד על השפעת הפיצ'ר מעבר לים כיוון שמדובר במוצר אשר מבליט משמעותית את נראות הקישורים הממומנים במנוע החיפוש של גוגל.

Product Listing Ads מציג לגולשים את הקישורים הממומנים בדומה להיום מהבחינה של המיקום בדף אך חוץ מזה ההצגה היא שונה לחלוטין. המודעות מוצגות עם פחות טקסט אך עם תמונה של המוצר, לא ברור עדין לגבי מספר המותגים. כלומר האם בראש הדף יוצגו 3 תמונות שונות של אותו המפרסם או 3 תמונות שונות של מפרסמים שונים. כמו כן, תחת הטקסט הכתוב מימין לתמונה יופיע מחיר המוצר / שירות. לסיכום מדובר על פרסום בגוגל בעזרת הקישורים ממומנים אשר יציגו לנו מודעות גם עם תמונה (אולי תמונות זה עוד לא ידוע) גם עם תיאור המוצר בטקסט וגם עם מחיר.

בעזרת הפיצ'ר החדש הגולשים יכולים לראות בדיוק את המוצר המפורסם לפני שהם לוחצים על המודעה, בגוגל מאמינים שהפיצ'ר יביא למספר גדול יותר של קליקים, אחוז הקלקות (CTR) ובטח יחס המרה גבוה יותר. הרי התמונות מוצגות רק לגולשים פוטנציאליים אשר הקלידו את אחד מביטויי המפתח של המודעה ואין סיבה שגולש אשר רואה מול עינייו את מה שחיפש לא יקליק ואף ירכוש.

נכון להיום, Product Listing Ads יהיה פתוח רק במנוע החיפוש של גוגל ולא ברשת המדיה. לנו, בשוק הישראלי נותר רק להמתין בסבלנות עד הרגע שבו גוגל ישיקו את המוצר גם פה בארצנו הקטנטונת.