"החיים הם משחק, ילדי, שכל אחד משחק לפי הכללים". ג'.ד. סלינג'ר מהתפסן בשדה השיפון.

השבוע, במקום לכתוב על טקטיקות בעולם הפרסום באינטרנט אכתוב כיצד להיות מומחה בתחום. מקצוען.

התחום של פרסום בגוגל והפרסום באינטרנט בכלל חדש בארץ וכל חברה או פרילנסר עובדים בשיטות ונורמות שונות אך ישנם כמה כללי אתיקה שיכולים להפוך את העבודה שלכם לאמינה ומקצועית יותר אם זה מול הלקוחות, מול הקולגות ומול כל קהילת השיווק והפרסום באינטרנט.

שקיפות – העידן בו לציבור הרחב לא היה מושג מה זה שיווק ופרסום באינטרנט או פרסום בגוגל עומד להסתיים. ככל שיותר ויותר תקציבי שיווק של עסקים מופנים למדיית האינטרנט כך גדל הידע שלהם בתחום. ספקו ללקוחות ולקולגות את כל המידע על פעולתכם גם אם הקמפיין הפירסומי לא סיפק את התוצאות הרצויות. לקוחות וקולגות יעריכו אתכם יותר כאשר הם יקבלו אמת ולא ירגישו מבולבלים ומרומים. אם אתם חשים בפחד להפסיד לקוח כי לא הצלחתם לספק לו את התוצאות להן ציפה הכינו מראש תוכנית שיווק שבה אתם מפרטים איך כן ניתן להצליח. אם תסגרו את הדלת בפני טעויות, גם האמת לא תוכל להכנס.

אחריות – דעו לקחת אחריות על מעשיכם. כאשר משהו משתבש ותמיד יהיה משהו שיתבש דעו לקחת אחריות על הטעות, גם אם זה לא לגמרי אשמתכם, ולעשות הכל על מנת לתקנה (גם אם יש צורך להכניס את היד לכיס). לקוחות וקולגות לא אוהבים תירוצים ומתן פתרונות מעשיים הם הכרחיים. אדם הגון לא יתנער מאחריות ולפיכך גם לא יאמר נואש.

לא תקליק על המתחרים – חבל על הזמן שלכם. אם אתם רוצים ללמוד מהמתחרים ולראות את רמת המקצועיות של דף הנחיתה שלהם אז זה לגיטימי חוץ מהסיבה הנ"ל זה פשוט חוסר הגינות ומשחק מלוכלך. הקלקות לצורך "שתיית" תקציב המתחרה פוגעת בעקיפין גם בכם. לקוחות שלא יהיו מרוצים מפרסום במדיית האינטרנט לבסוף ינטשו והרי לכם פחות לקוח אחד פוטנציאלי עתידי. הגוף והנכסים אינם מקור לאושר, אלא ההגינות והתבונה.

לא תבזבז את התקציב לשווא – לא פעם נתקלתי בתקציבי שיווק גבוהים מכמות הגולשים הפוטנציאליים באינטרנט. כמובן שנרצה להפיק את המיטב מכל שקל בתקציב הפרסום אך אין מה למשוך גולשים ע"י מילות מפתח ו/או מודעות לא רלוונטיות. אפשר לומר בבטחון כמעט מלא שלקוח לא יהיה מאוכזב אם תוציאו לו פחות כסף ממה שהוא ציפה.

המשך להעלות את הרף – בהנחה שהקמפיין מניב את התוצאות הרצויות וכולם מסביבכם אומרים לכם "כל הכבוד" זה בדיוק הזמן לזכור שלא כדאי לנוח על זרי הדפנה. המשיכו לשפר את מסע הפרסום ונסו דרכים חדשות לתוצאות אף יותר טובות. אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.

סמוך על עצמך – קיבלתם את תקציב השיווק כי אתם הגורם המקצועי. אם זאת חשוב לזכור שהלקוח תמיד צודק. אתם יכולים להביע דעה, לעמוד על שלכם ולספק סיבות מה רצוי לבצע או לא לבצע בקמפיין הפרסום אך אם אתם לא רוצים להפסיד את הלקוח המילה האחרונה שייכות לו.

שיווק באינטרנט

שיווק ופרסום באינטרנט

מטרת הפוסט הוא להפוך את השוק של שיווק והפרסום באינטרנט לענף מסודר וליגיטמי. יצא לי יותר מפעם אחת להיתקל או לשמוע מקולגות על לקוחות מאוכזבים שאיבדו אמון בכלי הפרסום באינטרנט כך שאשמח לשמוע מנסיונכם ולקבל עצות נוספות על מנת להגיע מ 6 ל 10 דיברות ולהפוך את הענף להגון, מקצועי ואיכותי יותר.

  • Share/Bookmark