כל מנהל שיווק ופרסום באינטרנט שעובד עם Google AdWords חייב להכיר את המושג ציון איכות (Quality Score). ציון האיכות הוא אחד הפרמטרים הבסיסיים לקמפיין פרסום איכותי במנוע החיפוש של גוגל.

זהו ציון שגוגל נותנת ומשקף את רמת הרלוונטיות של המודעה למילות המפתח של הקמפיין ולגולשים. ציון האיכות נע ביו 1 – 10 כאשר ככול שהציון גדול יותר מצב מסע הפרסום טוב יותר כלומר גדל הסיכוי שמודעות הפרסום יוצגו במקומות גבוהים יותר והעלות עבור כל קליק תיהיה נמוכה יותר. ציון איכות גבוה זה 8 ומעלה.

ציון האיכות יכול להוות את הצלחתו או כשלונו של מסע פרסום. מקסומו של קמפיין והגדלת ציון האיכות יגדיל את הסיכוי להחזר השקעה (ROI) חיובי.

לפני כניסת הפרמטר של ציון איכות, נקבע מיקום המודעה לפי הצעות המחיר המקסימליות לקליק. כלומר שמי ששילם יותר הופיע במיקומים גבוהים יותר. חוקי המשחק היו לא הוגנים והביאו למצב שלמי שיש את התקציב הגבוה ביותר יהנה מהמיקומים הטובים ביותר. אפילו אם הגולש לא נהנה מרלוונטיות מקסימלית. כיום המצב שונה, הרלוונטיות תפסה מיקום מרכזי בניהול של קמפיין וחשיבות הצעות המחיר המקסימלי לקליק פחתה (פחתה לא נעלמה). למשוואת מיקום המודעה נוסף הפרמטר של ציון איכות המודעה. המשוואה נכון להיום: מחיר מקסימלי לקליק * ציון איכות = מיקום המודעה.

שיווק ופרסום באינטרנט

ציון איכות

גוגל בודקת את איכותו של מסע פרסום כל הזמן לכן חשוב לשים לב לשינויים שבוצעו בקמפיין. ציון איכות נמוך יכול להביא לכך שהמודעה תופיע רק בעמוד התוצאות השני או יותר גרוע לא תוצג בכלל.

איך משפרים את ציון האיכות?

פשוט נכנסים לראש של הגולש. חשבו אילו מילות מפתח הגולש יקליד על מנת לחפש את התחום בו העסק שלכם נמצא? איזו אינפורמציה הוא היה רוצה לראות במודעה ומה יגרום לו להקליק עליה? איזו אינפורמציה הוא היה רוצה לראות בדף הנחיתה? האם המודעה ברורה? האם היא מציגה את השירות או המוצר אותו אתם מציעים? וכדומה… עשו לגולש חיים קלים. במידה והחשיבה האובייקטיבית פגועה אולי כדאי להיעזר בקולגה או חבר.

לסיכום, ככל שציוני האיכות יהיו גבוהים יותר כך התשלום עבור הפרסום יהיה נמוך יותר והסיכוי להחזר השקעה חיובי וגדול יותר גדל.

  • Share/Bookmark