"אם מישהו אוהב פרח, שבכל מליוני הכוכבים יש רק אחד כמוהו, די לו להסתכל בכוכבים וכבר הוא מאושר. הפרח שלי נמצא שם באיזה מקום". מתוך הספר הקסום "הנסיך הקטן".

את הפיצ'ר של העדפת מיקום (Position Preference) במערכת הפרסום של Google AdWords אני מכיר מאז תחילת דרכי בעולם של שיווק ופרסום באינטרנט ופרסום בגוגל בפרט. בזמנו הכרתי אותו ויותר לא חזרתי אליו עד לאחרונה. הסיבה שלא עשיתי בו שימוש עד היום היא חוסר האמינות שלו, כל מנהלי האדוורדס והקולגות ששוחחתי עמם בנושא ומבדיקות שביצעתי (בעיקר באנגלית כיוון שבעברית יש מעט מאד חומר) לא הגעתי לאף מסקנה ברורה. לא נתקלתי במפרסם שמבין באמת כיצד הפיצ'ר עובד.

לאחר תקופת עבודה שלי איתו אעלה פה את ההבנות והמסקנות שלי מהפיצ'ר "המסתורי" – העדפת מיקום או באנגלית Position Preference.

"העדפת מיקום" במערכת גוגל אדוורדס נותנת לנו את האפשרות לבחור באיזה מיקום בדף התוצאות אנו רוצים להציג את מודעת הפרסום. למשל, מילת מפתח מסויימת מניבה את התוצאות הטובות ביותר כאשר היא ממוקמת במקום השלישי או הרביעי, ע"י שינוי והגדרת העדפת מיקום אנו נוכל לבחור שהמודעה תוצג רק במקומות אלו. ההגדרת של העדפת מיקום יכולה להיעשות לכל מילת מפתח בנפרד או בצורה גורפת לכל מילות המפתח במסע הפרסום.

לדוגמא: גולש אשר הכניס ביטוי לגוגל ומגיע לדף התוצאות הראשון ייתקל בד"כ ב 21 תוצאות חיפוש (10 תוצאות אורגניות + 11 תוצאות ממומנות). במידה והגולש לא מחפש מידע אלא מוצר או שירות הוא ייבצע תהליך של השוואה ויבדוק כמה תוצאות. במקרה בו אין הבדל משמעותי בין המוצר או השירות אותו הוא חיפש מתישהו בין הקליק השלישי לשישי הוא יבצע את המרה (ירכוש את המוצר, ישאיר פרטים וכדומה…). אנו בתור מנהלי פרסום צריכים לעקוב ולהבין היכן ובאיזה מיקום המודעה שלנו מניבה את התוצאות הטובות ביותר ולנצל את כלי העדפת המיקום בתבונה.

שיווק ופרסום באינטרנט

הגדרת העדפות מעקום

לאחר שעקבנו אחר תוצאות מסע הפרסום לאורך זמן והבנו מהם מילות המפתח בהן אנו רוצים להופיע במיקומים מסויימים הגיע הזמן לשינוי בהגדרות.

את הפיצ'ר של העדפת מיקום ניתן למצוא בלשונית של "הגדרות" במסע הפרסום – "העדפת מיקום, שיטת הצגה (מתקדם)" ולשנות את "העדפות מיקום" ממכובה למופעל ולשמור. כעת שנעבור למילות המפתח במסע הפרסום נוספה לנו העמודה של "העדפת מיקום" איתה אנו יכולים לשחק.

כפי שציינתי בתחילת המאמר, הפיצ'ר לא עובד בצורה מושלמת אך בהחלט ניתן לעקוף את הבעיות אם מבינים אותו לעומק. במידה ואתם מתקשים עם הבנת הפיצ'ר אתם מוזמנים לפנות אלי ולהתייעץ עמי אני אשמח לעזור.

בהצלחה