בין אם אתם הבעלים של עסק קטן או חברה גדולה עם מאות עובדים הפוסט הבא ידבר אליכם. השימוש בטלפונים סלולריים חכמים גדל בכל יום ואיתו גם זמן הגלישה באינטרנט לכן למה שאתרכם לא יופיע גם לגולש "הנייד"? שם המשחק בגלישה באינטרנט באמצעות הנייד זה המיקום, גוגל ואחריה ענקיות אינטרנט נוספות מציגות תוצאות לפי המיקום בו הגולש נמצא כבר שנים.

דוגמא למי שלא ממש מעודכן, נגיד שאני בתל אביב ומחפש במנוע החיפוש "מסעדה איטלקית" המנוע יציג לי בתוצאות הראשונות את המסעדות האיטלקיות הממקומות היכן שאני נמצא, אין ספק שבארה"ב ובמקומות נוספים בעולם השירות עובד בצורה מקצועית הרבה יותר אך גם כאן בישראל אנו רואים כיוון ברור של המגמה ולכן שיווק ופרסום באינטרנט ושימוש ב-POE לנייד עולה מדרגה.

עכשיו שעשינו סדר, איך ניתן לנצל את החיפוש בנייד לטובת העסק? ממחקר קטן שביצעתי באמצעות Google Analytics על 10 אתרים שונים אפשר לציין כמה מאפיינים ברורים של התנהגות הגולש באמצעות הנייד:

כמות החיפושים באמצעות הטלפון הנייד גדלה בצורה משמעותית – למרות שמדובר עדין בכמויות נמוכות אי אפשר להתעלם מהעובדה שהכמות גדלה בשנה האחרונה ב 500% לעומת השנה שעברה (2009 – 2010). אתר שבינואר 2009 קיבל 50 כניסות באמצעות הנייד נהנה כבר בינואר 2010 מ 212 כניסות, גידול של יותר מ 400%.

שיווק ופרסום באינטרנט

חיפוש בנייד

כמות הדפים הנצפים באתר נמוכה יותר בנייד לעומת הנייח – לא ממש מפתיע נכון? למעשה הופתעתי לראות שגולשים עוברים יותר משתי דפים הרי רוב האתרים לא מותאמים ובד"כ דפי האינטרנט עולים בצורה מעוותת. אני לא אומר עכשיו להקים אתר חדש מאפס אבל רצוי שלמידע ההכרחי יהיה ניתן להגיע בקלות.

גולשים בנייד מבלים פחות זמן באתר – למעשה מהמחקר עולה שההפרש הוא קצת למעלה מדקה. נתון זה תלוי בעסק ובאתר עצמו. גולשים שמבקרים בבלוגים קוראים יותר וכתוצאה מכך גם זמן השהייה שלהם באתר יהיה גדול יותר. כמו כן, בנייד, נתון זה פחות קריטי לעומת החשיבות של מציאת האינפורמציה שהגולש מחפש.

התנהגות הגלישה בנייד שונה מהנייח – אם כמה שנקודה זו ברורה בעלי עסקים וחברות נוטים לשכוח זאת. לכל בעל עסק ואתר ציפיות שונות מאתר האינטרנט לכן מומלץ לחשוב טוב, לבצע מחקר ולבנות אסטרטגיה שתתאים ספציפית. לדוגמא: בית תוכנה שחשוב לו שמספר הטלפון שלו יופיע דבר ראשון עם אפשרות להקליק ולהתקשר כנראה יאמץ אסטרטגיה שונה מאתר חדשות שרוצה שהמאמר הפופלארי ביותר או האחרון שפורסם יופיע לגולש דבר ראשון.

למסקנות, אי אפשר להתעלם מנפחי החיפוש הגדלים האמצעות הנייד ולכן כל בעל עסק ואתר צריך לנסות להבין את התנהגות הגולשים המגיעים לאתר שלו. לצורך כך מהניסיון שלי אני ממליץ על הכלי של גוגל Google Analytics ו Advanced Segments בפרט. אם את/ה צריך עזרה עם הכלי אני אשמח לעזור.

בהצלחה,

  • Share/Bookmark