דף נחיתה הינו אחד הפרמטרים החשובים אם לא החשוב ביותר להצלחתו של קמפיין שיווקי באינטרנט. זוהי בעצם התחנה האחרונה אליה הגולש מגיע לפני שהוא מבצע המרה (פעולת קניה, השארת פרטים, הורדת תוכנה וכדומה).

בכתבה זו אגע בשלושה מבחנים שכדאי לבצע על מנת להגיע לדף הנחיתה הכי נכון עבורנו. דף הנחיתה שיניב לנו את התוצאות הטובות ביותר ביחס למטרות הקמפיין.

רגע לפני שמתחילים לבנות ולעצב את דף הנחיתה חובה להגדיר את מטרות הדף. מה בעצם אתם רוצים שהדף נחיתה יספק לכם? האם מטרת הדף הינה ליצור חשיפה למותג? אולי להגדיל מכירות? אולי לאסוף נתוני גולשים ליצירת רשימת תפוצה איכותית ורלוונטית? ההגדרה של מטרת דף הנחיתה קריטית ביותר ולמרות שלרוב זה ידוע עדין יש נטיה לרבים העוסקים בתחום של שיווק ופרסום באינטרנט לדלג על שלב קריטי זה.

לאחר הגדרת מטרת הדף נעבור לשלב הבא. שלושה מבחנים שיעזרו לכם להניב את התוצאות האופטימליות מדף הנחיתה.

פרסום בגוגל

דף נחיתה מנצח

מבחן 1 – טקסט הנעה לפעולה

בדקו איזה טקסט מניע הכי טוב לפעולה עבור הקמפיין שלכם על ידי פעולות של ניסוי וטעייה. האם ביטויים כמו "קנה עכשיו" או "הזמן היום" טובים לכם או שאולי "הוסף לעגלת הקניות שלי" מניב תוצאות טובות יותר. נסו טקסטים שונים ויצרתיים עד שתגיעו לתוצאות הרצויות.

ההנעה לפעולה יכולה להיות קצרה כגון: "הזמן עכשיו" ויכולה גם להיות ארוכה יותר כגון: "למשלוח חינם וקבלת הנחה כנס עכשיו".

טעות נפוצה שמנהלי פרסום רבים עושים היא לשמור את הביטוי המניע לפעולה לסוף התוכן בעוד שלא ידוע לנו כלל אם הגולש יגיע לשם.

אתנחתת בזוקה: האם ידעתם שטופס "צור קשר" הממוקם בחלק הימני העליון מניב תוצאות טובות יותר מאשר כל מיקום אחר בדף?

מבחן 2 – כותרת

הכותרת היא לרוב הדבר הראשון שקופץ לגולש מול העיניים, היא זו שתקבע האם הגולש ימשיך להתעניין או שיקפוץ למתחרים שלנו. כותרת טובה תניב לנו את השורה התחתונה הרצויה.

כמו במבחן מספר 1 גם פה יש לבצע ניסוי וטעייה על כותרות שונות. החל מהכותרות הבנאליות כגון: "דוראן פרו – שיווק ופרסום באינטרנט" לכותרות בצורת שאלה כגון: "רוצה ללמוד פרסום בגוגל?". נסו את שיטת המספרים בכותרת כגון: "שלושה מבחנים לדף נחיתה אופטימלי" או "חמשת המקומות שאתם לא רוצים לפספס".

כמו כל פעילות באינטרנט גם כאן נרצה להיות מקוריים מבלי להתרחק מהרלוונטיות לגולש.

מבחן 3 – המחיר

לפרמטר המחיר אפשר להתייחס מכמה כיוונים. האם להציג מחיר בדף הנחיתה? אם כן, היכן בדף? האם להציג מחיר כולל מע"מ? או אולי מחיר לקבוצה? מבחן המחיר הוא לשיקולכם.

המחיר יכול למשוך או להרחיק צרכנים פוטנציאליים, הוא יכול למתג את החברה והמוצר כיוקרתי או זול. האם לנסות את השיטה האמריקאית של 14.95 ש"ח או לא לזלזל בגולש ולהציג לו 15 ש"ח? נסו הכל.

מה שלא תחליטו הוא לגיטימי אך זכרו לא לחרוג למחיר בו אתם יוצאים מופסדים.

מחקרים רבים נעשו ונעשים על דפי נחיתה על מנת לגלות את דף הנחיתה האידיאלי עבור כל עסק. אני מזמין אתכם להעלות פה פרמטרים שגילתם אשר עבדו עבורכם בפעולות השיווק שלכם באינטרנט.

  • Share/Bookmark