מודעה טובה ב- ' 'Google AdWordsהינה אחת שמושכת את תשומת ליבו של הגולש וגורמת לו להכנס לאתר שהינכם מפרסמים. עבור המפרסם זוהי משימה לא פשוטה. השאלה שצריכה ללוות את כותב המודעה הינה כיצד ניתן ל'תפוס' את עינו של המתבוננן. באופן כללי העין האנושית מתבוננת קודם כל בפינה הימינית העליונה של המרחב האופטי, משם העיניים ממשיכות מלמעלה לכיוון מטה בתוך טווח הראיה. לכן תפיסת מרחב הראייה הזאת תחשב לבעלת חשיבות עליונה עבור מפרסמים בכל צורות הפירסום, ודורשת אסטרטגיה נכונה בכדי למשוך את תשומת לב הצופה. כך גם הפירסום ב- Google, ה'מלחמה' על תפיסת תשומת לב הגולש והחשיבות להיות בחלק העליון של הדף הינה קריטית.

מודעה ב-Google AdWords' ' צריכה להיות קצרה ולעניין, מדוייקת וקולעת. המסר צריך לעורר את תשומת לב הצופה. לכותב המודעה זהו אתגר גדול, הצורך להיות מדיוק, מלהיב ומשכנע אך גם להיות קצר מאוד. המודעה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים. החלק הראשון הינו הכותרת, אשר ניתן לכתוב בה עד 25 תווים. החלק השני הינו התוכן של המודעה שמחולק לשני שורות שכל אחת מהם יכולה להכיל עד 35 תווים. לבסוף, מתחת ישנו את הכתובת  URL(כתובת האתר- (www.example.com שתהייה מוצגת לצופה, אשר תוביל לדף שבתוך האתר שלכם והוא נקרא "דף הנחיתה".

מודעה טובה מעבירה את המסר באופן ברור וחד על ידי שימוש בכמה שפחות מילים. לכן המשימה דורשת כתיבה חדה ושנונה ,מודעה שתהיה סוחפת ומניבה תוצאות. מודעה טובה תעלה את אחוז ההקלקות (CTR) וגם מעלה את הדירוג של המודעה (AdRank). מילות המפתח וביטויים הינם המפתח להצלחה בקמפיין בכלל ובמודעה בפרט. מילות המפתח צריכות להתאים בדיוק למלל שהלקוח מבקש למצוא. אם הלקוח מחפש משהו ספציפי כדאי מאוד שהמודעה תכלול את המילה המדוייקת הזאת. בכך אנו עוזרים ללקוחות להגיע למקום הנכון עבורם, אך גם 'Google' עצמו מתגמל אותנו בכך שהוא מעלה לנו את ה- CTR ומוזיל לנו את ה- CPC (מחיר לכל קליק) שכן כל מודעה צריכה לעבור בדיקה ואישור לפני שהוא יכול להתפרסם.

לדוגמא, זוהי מודעה טובה אשר גורמת לגולש באופן טבעי ללחוץ עליה:

כאשר המילים "יום ספא בצפון" נכתבו בתוך מנוע החיפוש: לא רק שזוהי המודעה הראשונה שנראת לעין היא גם כתובה היטב ומזמינה את  הגולש ללחוץ עליה.

אחד הקווים המנחים את כותב המודעה צריכה להיות- "פחות זה יותר". כותב המודעה הינו כמו מנתח כירוגי ומילים הינם כליי הניתוח שבידיו. לפני השימוש בכליו עליו לערוך דיאגנוזה ומחקר מעמיק על הניתוח שהוא עומד לבצע, לחשוב על היפוטזה אנליטית כיצד לבצע את ה"ניתוח". הכתיבה ב- Google AdWords הינה הרבה יותר דומה למדע מדוייק מאשר אומנות.
קו מנחה נוסף הינו שלכל מוצר ישנו "הצעת מכירה מיחדת" (Unique Selling Proposition) איזושהיא נקודה או דגש שעליו ניתן לנסות לגרום לעניין את הלקוחות במוצר. הנושא הזה חייב להיות מרכזי ומודגש בתוך המודעה.על הכותב למצוא את נקודת הדגש המיחדת ,להבליטה וליצור בדיוקנות ומיומנות של מנתח כירוגי מודעה כובשת ויצירתית.הקו המנחה השלישי הינו לא להתשתמש בהגזמה יתרה. אל לו לכותב ליצור אשלייה וציפיות גדולות מידי במודעה ולהביא את הלקוח למצב של אכזבה גדולה כאשר יגיע לדף הנחיתה. היה אמיתי וכנה. כמו כן רצוי להמנע ממשחקי מילים יתר על המידה או ניסוחים בעלי אופי גימיקי מידי.
דוגמא נוספת: כאשר נכתבו המילים "פירות יבשים" לתוך מנוע החיפוש נראת המודעה הזאת בצד המסך למעלה.

כפי שנראה, המילים שנכתבו במנוע החיפוש מודגשות והמודעה מאוד מדוייקת, קצרה וקולעת.

  • Share/Bookmark