שלום רב,

בסדרת מאמרים זו אשתדל לסקור את כל המידע שתזדקקו לו על מנת לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס ולהצליח לעשות את עבודת הפרסום בצורה אידיאלית. סדרת המאמרים נועדה על מנת להגיע להצלחה הראויה שניתן להפיק מחשבון האדוורדס. ועם למעלה מחצי מיליארד גולשים במנוע החיפוש של גוגל שהם בחזקת לקוחות פוטנציאליים עבורכם – השמיים הם הגבול…

נדון ביסודות של AdWords והדברים החשובים שכדאי לדעת לפני שמגדירים חשבון ומתחילים לנהל קמפיין. לאחר קריאת שני מאמרים אלו ניהיה מוכנים לפעולה ולהגדלת הרווחים של כל אתר ועסק באינטרנט.

בוא נתחיל…

מה זה גוגל AdWords?

גוגל אדוורדס הוא כלי לניהול פרסום במנוע החיפוש גוגל ומאפשר לקדם את העסק או האתר המיועד בקרב הגולשים הרלוונטיים לו באינטרנט. אין זה משנה אם אתה עסק קטן או חברה ענקית, אם אתה מוכר מוצרים, שירותים או כל דבר אחר.

כיצד גוגל AdWords פועל?

תחילה עליך לייצר את המודעה שלך. על בעל העסק לבחור במילות המפתח שדרכם הוא רוצה שיגיעו לקוחות (מילים או צירופי מילים שקשורות לעסק שלך). כאשר גולשים יקלידו במנוע החיפוש מילים שדומות או רלוונטיות למילות החיפוש שבעל העסק הגדיר למודעה שלו עשויה להופיע לגולש המודעה בחלקו העליון של תוצאות החיפוש או לצידם. כאשר הגולש יקליד על המודעה אנו נרצה ל"גרות" אותו לבצע רכישה או לקבל מידע נוסף. כמובן שתמיד יש לחשוב לפני שבוחרים את המילים או הביטויים של הקמפיין, מה יכתוב מישהו שמחפש מוצר או שירות שאני מספק. הרבה פעמים דיבור "בשפת העם", ולא בשפות מקצועיות יתר על המידה, יוצר את הגישה המהירה והקלה יחסית אל לקוחות פוטנציאליים.

היכן תוצג המודעה שלך?

א. המודעה תוצג בחלקו העליון או בצידן של תוצאות החיפוש (תלוי באיזה שפה אתה מחפש, ותלוי כמה מתחרים נוספים מתמודדים על ההופעה במילה או הביטוי הספציפי).

ב. המודעה תוצג ברשתות התוכן של גוגל. מדובר על רשת גדולה ומקוונת של אתרי אינטרנט שמקצים איזור מסוים באתר שלהם להצגת מודעות טקסט/*תמונה/ווידאו ממפרסמים של גוגל אדוורדס. המודעות ברשתות תוכן יגיעו לגולש שהגיע לאתר גם לא דרך מנוע החיפוש של גוגל. הטכנולוגיה של גוגל גורמת לכך שהמודעה של בעל העסק תופיע רק באתרים רלוונטים, אותם בחר המפרסם מראש.

לאחר ההקדמה הקצרה והבנת התמונה הכללית נסקור כמה מונחים בסיסיים על מנת לייעל את הקמפיין בגוגל אדוורדס:

מילות מפתח – מילים או ביטויים שגוגל קורא מתיבת החיפוש. בגוגל אדוורדס אתה מגדיר את מילות המפתח שאתה רוצה שיפעילו את המודעה שלך. כך שהמודעה תוצג רק לאנשים שחיפשו מוצר או שירות כמו שאתה מציע.

מחיר לקליק – הסכום שבעל העסק ישלם בכל פעם שגולש יקליק על המודעה שלו. לא הקליקו- המפרסם לא ישלם. למפרסם שליטה מלאה על הסכום שהוא מוכן לשלם להקלקה ועל התקציב היומי.

איכות המודעה – גוגל אדוורדס מתגמל את המפרסם על פירסום רלוונטי ואיכותי באמצעות מיקום בתוצאות החיפוש ובאמצעות המחיר להקלקה. ככל שאיכות המודעה תיהיה גבוהה יותר כך המפרסם יופיע גבוה יותר בתוצאות המודעות הממומנות וישלם פחות. גוגל פיתחה שיטה זו על מנת שהגולש יימצא בנוחות וביעילות את מה שהוא מחפש. את המודעה יש לרסום בצורה אטרקטיבית, יצירתית, ולא אגרסיבית, אך עם זאת הנעה לפעולה כבר בתוך המודעה תגרום לויתר אנשים להקליק עליה.

כמו שהצלחתם להבין עד כה, המערכת של גוגל AdWords לא מסובכת יתר על המידה אך גם חשוב להבין אותה על מנת שקמפיין הפרסום שלנו יניב את התוצאות הטובות ביותר במחיר הנמוך ביותר.

הקימו את הקמפיין הראשון שלכם, התחילו לעבוד בעצמכם, ואפילו בקשו מאיתנו שובר של 200 שקלים מתנה כבר כדי להתנסות בעצמכם באיכות ובתוצאות שאפשר להשיג מהקמפיין הממומן.

אנו כאן בשבילכם!

  • Share/Bookmark