חברת אקספריאן היטווייז חושפת נתונים חדשים ומרתקים אודות הרשת החברתית החדשה של גוגל (Google+) ומראה צמיחה עצומה במבקרים והנרשמים ברשת. נראה שאפילו שהרשת החברתית היא סה"כ כלי חדש ונמצאת פחות מחודשיים בשוק, התפיסה המספרית גדלה במאות אחוזים בכל חודש ובמאות אחוזים בכל שבוע.

המידע שוחרר לראשונה בתאריך 16 ליולי וחושף נתונים מרתקים אודות מספר המבקרים השבועי והחודשי לעומת רשתות חהברתיות ופלטפורמות חברתיות אחרות בעולם.

  • גוגל+ היא הרשת החברתית המדורגת מספר 42 בארה"ב ומדורגת מספר 638 בעולם כולו מתוך כל האתרים והפלטפורמות החברתיות
  • לדברי חברת היטווייז גוגל קיבלו 1.8 מיליון ביקורים בשבוע שעבר, צמיחה של 238% מהשבוע הקודם, והרשת החברתית גדלה בגידול אסטרונומי של 821% מאז השבוע של ה-2 ליולי מתי השרשת נשעתה זמינה לקהל הרחב.
  • שבוע שעבר 56% מהתנועה לגוגל+ נעשתה מכלים ואפליקציות אחרות של גוגל כאשר 34%  מתוכם הגיעו מגוגל עצמה, נראה ש-37% מהתנועה לאתר הגיעה ממנועי חיפוש שונים וכ-21% מתיבות אימייל.
  • נכון ל14 ליולי הגיל הממוצע של רוב המשתמשים ברשת החברתית היו צעירים 25-34 ושבוע שלפני כן ממוצע הגילאים היה 18-34.

מידע מחברת אקספריאן היטווייז אודות הצמיחה ברשת החברתית של גוגל+

הנתונים הללו חושפים בפנינו את הפוטנציאל הגלום ברשת החברתית העולה, שצמיחתה המספרית לא עוצרת אלא מכפילה ומשלשת את עצמה בכל שבוע, אמנם הנתונים הללו נאספו בארה"ב בסיס האם של גוגל, אך ברחבי העולם אחוזי ההצטרפות דומים. הרשת החברתית התפשטה כמו אש בשדה קוצים על הפיצ'רים החדשים. לעומת זאת פייסבוק השיקו השבוע צ'אט חדש שנקטל שוב ושוב על ידי גולשים ומשתמשים זועמים.

כל שני וחמישי פייסבוק משנים משהו אחר באתר שלהם, בדרך כלל בדומה למיקרוסופט, זה יוצא גרוע או מקרטע לחלוטין. מהרגע שפייסבוק החליטו לשנות את פני הרשת החברתית הם עשו טעות אחר טעות אחר טעות, החל מהקבוצות הראשוניות, הצ'אט הקבוצתי הכושל ועד למערכת הצ'אט החדשה שמציגה 24-25 משתמשים כולל את אלו שבכלל לא אונליין ולא נותנת לגלול או לבחור משתמשים אחרים. שלא לדבר על כך שהגדרות הפרטיות משתנות כמעט כמו עונות השנה, פייסבוק הגיעה לשלב הרווייה והיום מתוך כוחו של הרגל וההייפ שנוצר סביבה 450 מיליון המשתמשים עדיין מבקרים ברשת על בסיס יומי.

אין לזלז בפייסבוק, זהו כלי בעל פוטנציאל אדיר לשיווק ושינוי אמיתי, החל מהמחאות שהובילו למהפכות בעולם הערבי ועד להורדת מחירי הקוטג'. נוכל לראות בוודאות שהפעילות הפייסבוק שלנו תניב לנו תנועה, אם כי פחות ממוקדת ברוב הפעמים. גוגל לעומת זאת עדיין לא השיקו את עמודי העסק ברשת החברתית אך הצהרות מפי גוגל מראות על כך שישנה כוונה להכניס את המוטיב העסקי פנימה. בנתיים אנו יכולים ליהנות מרשת חברתית ללא פרסומות.

  • Share/Bookmark