אחת מאבני היסוד של כל קמפיין קידום אתרים מצליח, היא היכולת להשתמש בנתונים בכדי להניע את תוצאות קידום האתרים שלך.

ניתן לחלק את הליך ניתוח הנתונים לשלושה חלקים עיקריים:

  • תוצאות
  • זיהוי הזדמנויות קידום
  • תעדוף משימות

מאמר זה יגדיר את שלושת החלקים העיקריים הללו, על איזה נתונים אנו מדברים, ומהי התוצאה מניתוח פעולות זה.

בקרה שוטפת

המטרה של בקרה שוטפת היא כפולה.

  • מיקוד ושיפור מדדי ההצלחה של קמפיין קידום  האתרים שלכם
  • איתור מקורות תנועה מהימנים בכדי להגדיל תנועה נכנסת לאתר
  • רענון מחקר מילות המפתח בהתאם לשינויים בתחום – איתור מילות מפתח נוספות היכולות להניב תנועה נכנסת לאתר.
  • חישוב יחס ההמרה
  • זהו במהירות כל פגיעה במיקום ו/או בתנועה שלך ופעלו כדי לתקן זאת – שינויי מיקומים מושפעים משינויים רבים אשר מתרחשים במנועי החיפוש כגון: ריקודי גוגל, עדכוני אלגוריתמים ושאר קשיים שמנוע החיפוש מנסה להערים עליכם, לכן יש להתעדכן באופן מתמיד באמצעות מקורות המידע השונים ולא לנוח על זרי הדפנה על מנת לא לבצע עבודה כפולה.

זיהוי הזדמנויות קידום

בכל קמפיין קידום אתרים ישנם מספר שלבים שחייבים לשים עליהם דגש בכדי להפיק את מרב התועלת מהעבודה שלכם.

ישנן שש קטגוריות עיקריות שמזוהות עם חלק זה:

זיהוי ביטויי מפתח

  • איתור ביטויי מפתח חדשים בעלי יכולת הכנסה משמעותית נוספת.
  • איתור ביטויי זנב ארוך חדשים שממקדים את ביטויי המפתח הקיימים.

חשיבות תוכן הדפים – קריטי ביותר

  • אילו ביטויים/דפים ממוקמים ב-20 התוצאות הראשונות במנוע החיפוש אך לא בשלושת התוצאות הראשונות.

שינויים בתוך דפי האתר

  • יש לבדוק שתגיות המטא ממוקדות סביב ביטויי המפתח הרלוונטיים
  • בדיקת דפים שעברו אופטימיזציה כבר וכעת צריכים רענון מחדש
  • יש לבדוק האם קיים תוכן משוכפל, האם קיימות כותרות ותגיות מטא
  • והכי חשוב – להעלות תוכן איכותי וממוקד באופן מתמיד אל האתר !
  • חשוב לזכור שתוכן טרי וחדש באתר הוא אחד הפרמטרים לקבלת ציון איכות גבוה.

קישורים פנימיים באתר

  • תחזוק הקישורים הקיימים בתוך האתר על ביטויי המפתח שלהם הוא חלק קריטי שיש לתחזקו באופן מתמיד.
  • יש לבצע שינויים ועדכונים רלוונטיים בהתאם לשינויים העולמיים במנועי החיפוש
  • לשפר דפים עם כמות קישורים פנימיים פחותה

טיפול בבעיות טכניות באתר

  • קישורים פנימיים שבורים פוגעים במשקל הקישורים הכולל של האתר והדירוג האיכות של העמוד.
  • ביעור כל הפניות 302 שקיימות באתר – הפניית 302 היא בעצם הפנייה שמודיעה לגוגל שעברנו דירה באופן זמני ואולי עוד נשוב יום אחד. גוגל לא אוהב הפניות מסוג זה שמייצגות חוסר בהירות מצד בעל האתר ולכן יש לטפל בהפניות מסוג זה במהירות האפשרית.

קישורים חיצוניים לאתר

  • באינטרנט אם אף אחד לא ידבר עליכם משמע אתם לא קיימים, לכן יש לדאוג כל הזמן לטפח את פרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלכם.
  • באופן שוטף יש לטפח ולמנף את פרופיל הקישורים שכבר קיים הנכנס לאתרכם.

האלמנטים שנכתבו כאן הם רק מספר פרמטרים בודדים מתוך מאות פרמטרים שישי לקחת בחשבון כאשר מרכיבים אסטרטגיית קידום אתרים.

נשים דגש על פרמטרים אלו מפני שפרמטרים אלו הזמינים ביותר

תעדוף משימות:

בכל קמפיין קידום אתרים יש תמיד יותר עבודה לעשות מאשר הזמן או המשאבים. וכיוצא בזה אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא תעדוף המשימות כך שהחזר ההשקעה יהיה כמה שיותר גדול. בכדי לבצע זאת עלינו להגדיר לעצמנו לוח משימות עם הגורמים הבאים בחשבון:

  1. העמודים החשובים – יש לבדוק האם הגורמים החשובים בדירוג איכות של עמוד אכן קיימים ועברו אופטימיזציה. כגון:
  2. כותרת העמוד (title) , צפיפות מילות מפתח, ביטויים חשובים, תגיות ALT על תמונות, בדיקת כפילות תוכן וכו' אכן קיימים.
  3. תכנון זמן נכון –  מתחלק לשני היבטים
  4. תעדוף המשימות לפי סדר חשיבות בהתחשב בזמן שיש לבצע אותם לדוגמא: בתוך תהליך של אופטימיזציה טכנית יהיה עדיף לסדר את תגיות המטא קודם מאשר את ניקוי קוד ה-HTML.
  5. ייעול משאבים – תכנון לוחות זמנים בהתאם לחלקים השונים בעבודה מעניק לכם הערכה טובה, פחות או יותר של כמות המשאבים הדרושים ליישום הפרויקט. בצורה כזאת ניתן לפרק את העבודה לחלקים ולקבל הערכה טובה יותר של זמני עבודה לכל חלק.
  6. איתור ביטויים נוספים לשיפור פרופיל הביטויים הקיים שמטרתו העלאת יחס ההמרה, לדוגמא: ביטויי זנב ארוך חדשים

דרכים לאתר ביטויי מפתח נוספים:

ביטויים נוספים מכלי מילות המפתח של גוגל

אתרי מתחרים
אתרים ברי-סמכא בתחומך
לסיכום:

בקידום אתרים יש מכלול רחב מאוד של פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים אסטרטגיה בצורה נכונה.

למרות שבקידום אתרים רב הנסתר על הגלוי, וישנם עשרות ומאות פרמטרים שיש לקחת בחשבון. בכדי שנוכל לתעדף ולתכנן נכון את קמפיין קידום האתרים שלנו עלינו לגשת לבסיס, מדריך זה מציב בפניכם דרך פעולה אחת שיכולה להועיל מאוד במיטוב הקמפיין כולו.

  • Share/Bookmark