המדיה החברתית הפכה בשנים האחרונות למרכיב חשוב באינטראקציות הגולשים ברשת האינטרנט. עידן ה-web 2.0 הפך את עולם האינטרנט למדיה דינאמית בה מעורבים הגולשים בתכנים על גבי הרשת. צמיחת הרשתות החברתיות סחפה אחריה מאות מיליוני גולשים המנהלים באופן קבוע שיח וניווט בין תכנים שהגדילו באופן משמעותי את הזמן בו אנו מבלים מול המחשב, על גבי רשת האינטרנט.

הרשתות החברתיות צמחו ויצרו צורך חברתי חדש המיועד לחבר ולשתף תוכן ומידע בין אנשים בצורה וירטואלית. האבולוציה של הרשתית החברתיות התאימה את עצמה לצרכים ולטריגרים הטבעיים שקיימים כמעט בכל אדם. כך המדיה החברתית מספקת צרכים חברתיים אינטראקטיביים בסביבה וירטואלית ומאפשרת לכל אחד להתחבר לערוצי התוכן ולמעגלים החברתיים המעניינים אותו.

עולם הפייסבוק

בשנים האחרונות הפכו המדיות החברתיות לחלק חשוב ובולט בהרגלי הגלישה, ניתן למצוא מגוון רשתות חברתיות בנושאים שונים, אך בראשם לא ניתן לערער כי פייסבוק זוהי הרשת החברתית המובילה והשולטת כמעט בכל מדינה בעולם. רשת הפייסבוק מהווה בית וירטואלי לכמות בלתי נתפסת של כ-750 מיליון חברים מסביב לעולם, וכ-3 מיליון ישראלים, בתוך הפייסבוק זורמים כמויות אינסופיות של מידע, סטאטוסים, תמונות, וידאו, קישורים, לייקים וכמעט כל העולה על הדעת.

מתוך הצמיחה הבלתי פוסקת של רשת הפייסבוק, הפלטפורמה הותאמה  גם לבעלי עסקים המעוניינים לשווק את עצמם ברשת החברתית. רובנו מכירים את זה כדפי עסקים אינטראקטיביים שאליהם מצטרפים מגוון כלים וטכניקות טבולות ביצירתיות המהווים כלי שיווקי יעיל לעסקים. מלבד הפעילות הויראלית ניתן גם לשווק בפייסבוק באמצעות הצבת מודעות וקמפיינים ממומנים על גבי הרשת.

הנוכחות ברשת האינטרנט בכלל וברשת הפייסבוק בפרט הפכה להיות סטנדרט שיווקי עבור בעלי העסקים השונים, רשת הפייסבוק מאפשרת לפרסם לשווק ולנהל ערוץ תקשורת בדמות דף פייסבוק. כיום כמעט ולא ניתן למצוא עסק מוביל שלא נוכח ברשת הפייסבוק. אפילו תוכניות טלוויזיה, מוזיקאים, תנועות פוליטיות ובעצם כל גוף שרוצה להעביר מסר לקהל היעד.כמו שיש לפייסבוק השפעה חברתית עצומה, כך ניתן למנף עסקים על בסיס הרשת החברתית השוקקת בפעילות.

רשתות חברתיות מובילות

בעולם הרשתות החברתיות ניתן למצוא גם מגוון רשתות חברתיות ממוקדות תוכן, מה שבמילים אחרות מאפשר לנו לשווק גם בפלטפורמות ממוקדות יותר. לא כל רשת חברתית ממוקדת תהיה מתאימה לכל עסק, לכן יש צורך להתאים בצורה מושלמת את טקטיקת השיווק ברשתות החברתיות הממוקדות על פי המוצר או השרות אותו המפרסם רוצה לקדם.

מבין הרשתות החברתיות המובילות בעולם ניתן למצוא את הרשת החברתית הפופולארית טוויטר (Twitter) המאפשרת שיתוף מסרים בסגנון מיקרו בלוג על בסיס 140 תווים לכל שיתוף, רשת זו מאפשרת שיתוף מידע ושיתוף לינקים לאלו העוקבים אחרי הערוץ טוויטר שלכם. מפרסמים רבים מוצאים את רשת טוויטר מאוד יעילה עבור העסק שלהם, מעבר לפוטנציאל השיווקי ברשת זו, טוויטר  משמשת כערוץ עדכונים ותקשורת עם הגולשים.

בעולם המוזיקה ניתן למצוא את רשת ה- MySpace שמיתגה את עצמה כממוקדת מאוד בתחום זה, כיום רשת מייספייס פחות עוצמתית כבעבר, אך עדיין פעילה בתחום זה. לעולם העסקים צמחה רשת חברתית Linkedin המיועדת ליצירת קשרים עסקיים ומוכיחה את עצמה כרשת פעילה מאוד השומרת על רף ואיכות מבקרים גבוהה מאוד. לאלו המעוניינים להקים רשת חברתית משלהם, פלטפורמתning  מאפשרת הקמה של רשת חברתית ייעודית לתחום אותו אנו רוצים לקדם.

גם בישראל ניתן למצוא מגוון עשיר של רשתות חברתיות ממוקדות, בניהם קפה דה מרקר המאפשר הקמת בלוגים, רשת חברתית מוטק'ה המיועדת לגיל הזהב. ישנם גם רשתות חברתיות הפונות לבני נוער ורשתות חברתיות בתחומי תרבות, פנאי, חינוך, טיולים ועוד. מיקוד ברשתות חברתיות מאפשר לשווק ולמתג את עצמנו או את העסק שלנו בצורה מקצועית עם פינצטה ישירות לקהל היעד שלנו.

מהפכה שיווקית

אין שום ספק שהרשתות החברתיות מהוות חלק נכבד וחשוב כאשר אנו רוצים לשווק נכון את העסק או המותג שלנו. ערוצי השיווק השונים באינטרנט פועלים כסינרגיה כאשר הפעולה השיווקית מהווה נתח גדול מסך הערוצים השיווקים המרכיבים אותה. ערוצי השיווק החברתיים משמשים כתמיכה וחיזוק לשאר המהלכים השיווקים ברשת האינטרנט. החל מנוכחות ותדמית ועד להבאת לידים וגיוס לקוחות חדשים. בנוסף, השיווק ברשתות חברתיות מחזק ומשפר את הקידום האורגני במנועי חיפוש ובראשם גוגל.

הרשתות החברתיות הופכות ליותר ויותר דומיננטיות עבור הגולשים ברשת, כך גם עולם הפרסום מתאים את עצמו, היכן שהגולשים מוצאים הכי הרבה עניין שם גם המפרסמים רוצים להיות ולהביא לקוחות חדשים עבור העסק שלהם. המדיה החברתית מעניקה לכל עסק הזדמנות להפעיל ערוצים שיווקיים איכותיים, ממוקדים ולשפר את כל מערך הפרסום והשיווק בעסק.

  • Share/Bookmark