המדיה החדשה – ישנה שנקראת בשמה הכולל, האינטרנט ,שינתה את חוקי המשחק בתחום השיווק והפרסום בעולם. המושג הכוללני "שיווק באינטרנט" כולל בתוכו דרישה בידע רב של תחומים כגון: עיצוב, פיתוח, פרסום בגוגל וברשת, יצירתיות ומכירות. שיווק ופרסום באינטרנט זה עולם ומלואו.

הסיבה שקראתי לשיווק באינטרנט מושג כוללני כיוון שיש מספר רב של דרכי שיווק אם זה שיווק ממומן במנועי החיפוש – (SEM, לדוגמא: גוגל אדוורדס), קידום אתרים אורגני (SEO), באנרים באתרים, שיווק דרך דואר אלקטרוני, ווב 2.0 וכו'.

שיווק באינטרנט כיום מפולח לכמה מודלים עסקיים:

E-commerce – שיווק מוצרים או שירותים ישירות לעסקים, מה שנקרא B2B או B2C.

ענף הפרסום.

שיווק דרך אפילאייט / שותף (affiliate marketing) שיווק הנעשה ע"י שותף (אדם או חברה) המקדם מוצרים ושירותים של מפרסמים עבור עמלות בגין פעולות שביצע גולש. פעולות כגון: רכישות, לידים, חשיפה הקלקה וכדומה.

שיווק אינטרנטי מקומי – האמריקאים קוראים לזה "selling belly to belly", יצירת יחסים עם הלקוח דרך מיקום פיסי באמצעות האינטרנט ובהמשך לשמור איתו על קשר באופליין.

אלו המודלים העסקיים היותר פופלאריים שיש היום בשוק האינטרנט כמובן שיש מודלים רבים נוספים כאשר כל עסק פועל לפי מה שמתאים לו.

השיווק באמצעות האינטרנט מאופיין בעיקר בהיותו שיווק אישי, בד"כ הגולש יושב לבד מול מסך המחשב ומחפש את מה שהוא רוצה. הקלדת ביטוי החיפוש ע"י אותו גולש הופכת את אותו ביטוי לפרמטר החשוב ביותר מבחינת המשווקים. אם המשווקים לא יידעו מה הגולש חיפש הם לא יידעו מה לשווק לו. צורת שיווק זו שבו המשווקים מציעים לגולש מוצרים או שירותים שהוא מחפש הופכים את השיווק באינטרנט למדיה היעילה ביותר שיש היום בשוק.

השיטה הזו של משיכה הלקוח בצורה בודדת מכירחה את המשווקים באינטרנט לפעול לפי קיטלוג הגולשים אם זה במין הגולש, גיל, מיקום גיאוגרפי או כל ניתוח אחר. למשווקים יש את הפריבלגיה לפרסם רק למי שזה באמת מעניין אותו לדוגמא: חברה לבגדי נשים לא תבזבז משאבים של כסף וזמן לכלל האוכלוסיה, היא תנתח את הגולשים הרלוונטים בשבילה ותשווק רק להן ובכך תגדיל את אחוז ההצלחה שלה בין הפירסום / שיווק למכירות החברה. במקום לשווק לכלל האוכלוסיה שביניהם גם גברים, ילדים וכו היא צוכל לשווק רק לנשים או לגברים שמחפשים לקנות לאישה מתנה ואם לחברה יש רק חנות אחת היא גם תוכל לשווק לפי מיקום ואין סוף לרמת הנתונים שהחברה יכולה להוציא באינטרנט על מנת שמחלקת השיווק שלה תפיק את המיטב.

אין ספק שדרך זו של שיווק ופרסום באינטרנט הינה היעילה, החסכונית והמדידה ביותר שיש היום בשוק העסקים והפנאי. אנו עדים בשנים אלו למהפכה בעולם השיווק ואני אמשיך לעקוב אחרי השינויים המתחוללים בה ולעדכן אתכם, הקוראים.

אתם מוזמנים לשתף, לשאול ולהתייעץ איתי.